BZS JO9-1 bindt GRC'14 JO9-1 aan de zegekar

Onder 9 zaterdag, JO9-1, 1e klasse 08

1 april 2017 10:30

Opstelling

Zaterdag 1 april en de thuiswedstrijd tussen BZS JO9-1 en GRC’14 JO9-1 staat op het programma. De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Steyn Borger, Steyn hartelijk dank voor het fluiten.

GRC’14 trapt af bij de start van de 1e helft op een druk bevolkt BZS-sportcomplex. Het weer was niet echt lekker, motregen wat geleidelijk aan toch wat meer doorzette. Niet getreurd, BZS JO9-1 wist al snel de bal te veroveren en de aanval te zoeken. De 1e kansen waren voor BZS JO9-1, maar ook GRC JO9-1 liet zien behoorlijk te kunnen voetballen en wist eigenlijk al combinerend beter hun medespelers te vinden dan dat BZS JO9-1 vandaag deed. Nadat BZS JO9-1 een paar hoekschoppen achter elkaar had mogen nemen, wist GRC’14 JO9-1 de bal met een harde trap naar voren weg te werken uit het doelgebied. Op een meter of 30 van het doel nam Sten(k) in 1 keer de bal hoog op zijn pantoffel en doordat de laatste man van GRC’14 JO9-1 de bal ongelukkig bovenop zijn achterhoofd kreeg, verschalkte hij daarmee zijn eigen doelman, 1-0 in de 12e minuut. Via een paar dieptepasses van het verdedigingsduo Sten (g) en Sten (k) werd de buitenspelers Rogier en Sven/Ronald nog een paar keer prima diep gestuurd, Seth was over het hele veld te vinden en Youri werd vaak niet bereikt. BZS JO9-1 wist de voorsprong niet uit te breidden en langzamerhand nam GRC’14 JO9-1 het heft in handen en kwam steeds vaker voor het doel van BZS JO9-1. Keeper Louis wist diverse fantastische reddingen te verrichten (een 2-tal zelfs binnen enkele seconden na elkaar), maar met een 1-0 voorsprong en een licht veldoverwicht werd de rust bereikt.

In de rust werden de boys van BZS JO9-1 op scherp gezet door de trainers Henrico en Martin en voorzien van de nodige aanwijzingen.

Of het door de regen kwam dat van de BZS JO9-1 boys de oren vol zaten met water, wie zal het zeggen? Feit is dat GRC’14 JO9-1 beter uit de kleedkamer kwam dan BZS JO9-1 en ze namen dan ook geleidelijk aan de wedstrijd meer en meer over. In de 28e minuut resulteerde niet tijdig overspelen van BZS JO9-1 in een onderschepping en razendsnelle aanval van GRC’14 JO9-1. Via een dieptepass over de rechterkant werd de achterlijn bereikt en de bal goed voorgegeven en prima afgemaakt door GRC’14 JO9-1, 1-1. BZS JO9-1 stroopte de mouwen nog eens extra op en met name aanvoerder Seth was vandaag over het hele veld te vinden en ging geen enkel duel uit de weg. Hij gooide soms letterlijk zijn hele hebben en houden voor de bal en wist op deze wijze menig aanval van GRC’14 JO9-1 te onderbreken. Via de zijkanten wisten Sven en Rogier een aantal keren de achterlijn te bereiken, echter de laatste pass naar de juiste medespeler was niet altijd even gelukkig. In de 34e minuut was er een scrimmage voor het doel van GRC’14 JO9-1 en uit deze kluwen met spelers wist Youri met een intikker de 2-1 binnen te schieten voor BZS JO9-1. Wellicht tegen het spelbeeld in, tot dan toe in de 2e helft, maar hij was wel zeer belangrijk. Met een paar kansen net naast, over het doel of zelfs op de lat, wist GRC’14 JO9-1 nog diverse kansen te creëren of keeper Louis fungeerde als sta-in-de-weg. Sven viel uit met een pijnlijke knie en Seth botste nog een keer met zijn hoofd tegen het hoofd van de tegenstander bij een kop duel. Maar na een moment van rust konden beide spelers gelukkig weer verder. BZS JO9-1 zocht meer en meer de aanval en kreeg nog een paar hoekschoppen te nemen. Rogier wist een paar keer behendig de achterlijn te halen, net als Youri. Echter of ze konden elkaar net niet bereiken en zelfs alleen voor de keeper lukte het Rogier niet om te scoren uit de voorzet van Youri. Bij de laatste corner in de 39e minuut wist Rogier met een prima vanaf links genomen hoekschop, de bal weg te draaien van het doel en wist Youri met een uitstekende kopbal de bal in de rechterhoek te plaatsen, 3-1. De wedstrijd was gestreden, echter ook nu vond Seth het nog niet genoeg en hij wist in de 40e minuut vanaf een meter of 30 via de rechterkant met een afstandsschot boven de keeper in het doel te plaatsen, 4-1.

De strafschoppen serie werd ruimschoots gewonnen door GRC’14 JO9-1.

Al met al een matige wedstrijd vanaf de kant van BZS JO9-1, echter op basis van inzet en karakter hebben ze deze wedstrijd alsnog naar zich toe getrokken. De uitslag van 4-1 is geflatteerd, want met GRC’14 JO9-1 heeft veel kansen kunnen creëren, echter wist gelukkig voor BZS JO9-1, niet meer dan 1 keer het net te vinden.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin