BZS JO9-1 deelt de punten tegen de koploper

Youri Mol (intikker)

25 maart 2017 10:45

Opstelling BZS JO9-1

Zaterdag 25 maart en de uitwedstrijd tussen koploper Beesd JO9-1 en BZS JO9-1 staat op het programma om 10.45 uur. Met een uitgeslapen selectie en supporterslegioen, gingen we onder een stralende zon en vol goede moed naar Beesd. Er was nog wat recht te zetten, want de thuiswedstrijd tegen Beesd werd op 4 maart geflatteerd met 0-4.

BZS JO9-1 trapte af en voorzichtig werd de aanval gezocht, al snel wist Beesd JO9-1 de bal te onderscheppen. Beide teams bleken goed aan elkaar gewaagd en met keeper Louis op doel, afwisselend Sten (k), Sten (g) en Ronald in de achterhoede, Sven, Seth en Rogier op het middenveld en Youri als diepste aanspeelpunt in de spits, werden er over en weer kansen gecreëerd. Doelpunten leverde het lange tijd niet op, totdat matig uitverdedigen in de 16e minuut Beesd JO9-1 de kans bood om 1-0 te maken. Dit buitenkansje werd goed benut en met een 1-0 ruststand kon BZS JO9-1 redelijk tevreden zijn, want Beesd JO9-1 was de net iets betere van de 2. En wist ook wat meer mogelijkheden te creëren.

In de rust krijgen de boys van BZS JO9-1 van de trainers Henrico en Martin de nodige tactische aanwijzingen en wordt de boys verteld dat er meer en beter overgespeeld dient te worden. Vol goede moed en vertrouwen gaan beide teams weer richting het veld. De thee van de scheidsrechter was blijkbaar vrij warm, want het duurde nog 5 minuten voordat het fluitsignaal voor de 2e helft klonk.

Direct is te zien dat de aanwijzingen goed in de oren geknoopt zijn, want BZS JO9-1 is nu de bovenliggende partij en weet combinerend steeds beter gebruik te maken van de ruimte die Beesd JO9-1 steeds vaker weggeeft. Sten(g) en Sten(k) wisselden van positie, ook op tactisch niveau ging de technische staf de wedstrijd met de technische staf van Beesd JO9-1 goed aan. Door prima te anticiperen op de omzetting van Beesd JO9-1. Diverse kansen van Youri, Rogier en Seth volgen er, echter of de keeper van Beesd JO9-1 is een sta in de weg of de meerder hoekschoppen die BZS JO9-1 in de 2e helft krijgt, worden door Beesd JO9-1 meestal prima verdedigd en net op tijd de bal voor een inkomende BZS JO9-1 speler voor zijn voeten weg gespeeld of gekopt. Na wederom een corner in de 27e minuut volgt er een scrimmage voor het doel van Beesd JO9-1 en weet Youri zijn voet tegen de bal te krijgen, wat de 1-1 oplevert. De keeper en een achterhoedespeler van Beesd JO9-1 kwamen helaas met de hoofden tegen elkaar, maar na een korte verzorgingsperiode konden ook zij weer verder.

BZS JO9-1 bleef de aanval zoeken, maar was soms wat ongelukkig met de laatste inspeel- of eindpass. Beesd JO9-1 beperkte zich steeds meer tot het tegen houden van de bal, maar wist met een aantal lange en diepe ballen op hun voorwaartsen toch ook nog wel een paar kleine mogelijkheden te creëren. Echter de achterhoede stond vandaag echt als een huis en de 2e helft is Beesd JO9-1 eigenlijk niet echt meer voor BZS JO9-1 keeper Louis opgedoken. Een enkel afstandsschot ging over of naast of was prooi voor Louis.

De eindstand van 1-1 was dan ook een terechte afspiegeling van deze heerlijke partij voetbal, die beide ploegen vandaag op de mat neerlegden.

De afsluitende penalty reeks eindigt in een nipte overwinning voor BZS JO9-1 en Louis weet met een aantal uitstekende reddingen weer de nodige doelpunten te voorkomen.

Deze week maar weer lekker en goed trainen en de accu opladen voor de wedstrijd volgende week zaterdag thuis tegen GRC’14 JO9-1.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin