BZS JO9-1 laat zich afbluffen

18 maart 2017 9:00

Lars Hendriksen

Opstelling

Zaterdag 18 maart en de thuiswedstrijd tussen BZS JO9-1 en TEC JO9-1 staat op het programma. Iedereen is weer aanwezig en fit.

De wedstrijd staat onder leiding van Lars Hendriksen (bedankt voor het fluiten).

Vanaf het 1e fluitsignaal kiest BZS JO9-1 direct de aanval en weet reeds in de 1e minuut een 2-tal kansen te creëren. Youri schiet vanaf de linkerkant tegen de rechter doelpaal, in de rebound schiet Sven de bal tegen de lat. In de 2e minuut weet Youri de keeper wel te verschalken en weet de 1-0 te scoren. TEC JO9-1 weet zich niet onder de druk van BZS JO9-1 uit te voetballen en BZS JO9-1 weet zich steeds goed combinerend vrij te spelen. In de 4e minuut geeft Sten (g) een dieptepass langs de rechterkant op de mee opgekomen Seth, deze geeft net voor de achterlijn prima voor op Youri en deze maakt uitstekend deze goed opgezette aanval af, 2-0. Het spel golft daarna op en neer en in de 11e minuut weet TEC JO9-1 de 2-1 aan te laten tekenen. De verdediging met Louis, Ronald, Sten (G) en Sten (k) geeft echter weinig weg en met 2-1 wordt dan ook de rust bereikt, aangezien het middenveld bestaande uit Rogier, Seth en Sven spits Youri niet altijd even goed weten te bereiken.

In de rust krijgen de boys van BZS JO9-1 van de trainers Henrico en Martin de nodige tactische aanwijzingen en vol goede moed wordt gestart met de 2e helft.

Direct na de aftrap weet TEC JO9-1 BZS JO9-1 de bal te ontfutselen en direct de gelijkmakende 2-2 te scoren, gevolgd in de 23e minuut door de 2-3. BZS JO9-1 is volledig van slag en doordat TEC JO9-1 onder vurige aanmoedigingen van hun eigen technische staf de ene na de andere overtreding maken, wat trouwens een bijzonder aparte schandalige wijze van aanmoedigen is en al helemaal niet strookt met hoofdstuk 3 Normen en waarden van het Jeugdbeleidsplan van TEC zelf, maar dat ter zijde. Bij een aantal aanvallen van TEC JO9-1 weet Louis diverse reddingen te verrichten, of de bal tot corner te verwerken. BZS JO9-1 ziet diverse aanvallen in schoonheid smoren en de hoekschoppen worden niet tot doelkansen omgevormd. Een klutsbal voor het doel van TEC JO9-1 wordt via de hak van de keeper door Sten (k) tot doelpunt gepromoveerd, 3-3. Hoewel duidelijk over de lijn laat ook hier de technische staf van TEC JO9-1 zich met woorden en gebaren richting de scheidsrechter zich weer van hun aller slechtste kant zien en horen. Gelukkig bleef de scheidsrechter koel en liet zich hierdoor niet van de war brengen. Een minuut later wordt Seth, op een meter of 20 van het doel van TEC JO9-1, net boven zijn enkels geraakt met een schandalige overtreding. Dat de dader van TEC JO9 niet direct gewisseld wordt door hun eigen technische staf, mag een wonder heten. De vrije trap wordt door Seth zelf net over geschoten. In de 37e minuut weet TEC JO9-1 de 3-4 te scoren en in de minuten daarna krijgt BZS JO9-1 nog een aantal kansen via Sten (k), Sven, Rogier, Seth en Youri. Het mag helaas niet baten en de wedstrijd gaat dan ook verloren. Jammer, een gelijkspel zou een terechte uitslag van deze wedstrijd zijn geweest.

De afsluitende penalty reeks eindigt in een gelijkspel en Louis weet met een aantal uitstekende reddingen zekere doelpunten te voorkomen.

Deze week maar weer lekker en goed trainen en de accu opladen voor de wedstrijd volgende week zaterdag uit tegen Beesd JO9-1.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin