BZS 1 verpulvert Buren 1 in Betuwse derby

BZS 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 4e klasse F

6 september 2015

ZS 1 is zeer goed aan het seizoen begonnen in de competitie van de 4e klasse, uit bij Buren werd het maar liefst 0-6. De selectie van BZS is flink verbeterd ten opzichte van vorig seizoen, met een brede selectie vol verschillende kwaliteiten won BZS overtuigend.

Om nog even aan u voor te stellen, de nieuwe spelers in de selectie van BZS: Joey Vermeulen, Werner Vermeulen, Youssef Ramdani, Julien Goyet en Nelson Pires. Allen zijn overkomen van clubs uit Culemborg.

Opstelling BZS: Roy, Julien, Jeroen, Joey, Jermain, Martijn, Réne, Youssef, Jasper, Tom en Jordy

Trainer Jack kon zoals altijd putten uit zijn ervaring, zo ook bij deze uitwedstrijd in Buren. Met de sterke Jordy in de spits en de snelle dribbelaars Jasper en Tom op de flanken trok BZS ten strijde. Al in de eerste minuut had Jasper de 0-1 op zijn schoen maar de keeper bracht redding. Na een goede fase van BZS was het wachten op de 0-1. Jordy mistte nog een grote kans maar even later was het Tom Beenen die behendig tekende voor de 0-1. Dit doelpunt werd uitgebreid gevierd: fakkels, hondengeblaf en BZS liederen. Niets was te gek voor de meegekomen aanhang uit Beusichem. Het bleek het sein voor eenrichtingsverkeer in het restant van de eerste helft, Buren kon alleen maar tegenhouden. Het was wachten op de 0-2 en die viel, nadat Jordy goed doorging op de keeper van Buren profiteerde Jasper met een bekeken schuiver. BZS stevende op deze manier af naar een ruime score, maar de scheidsrechter keerde zich tegen de Beusichemmers. Het voetballen werd BZS belet door zeer discutabele beslissingen, Buren kon niet profiteren, ook omdat de BZS verdediging als een huis stond.

Ruststand 0-2

Hoewel BZS nog weleens laconiek uit de kleedkamer komt was dat ditmaal niet het geval. Het initiatief bleef bij de bezoekers. Invallers Erik en Jory drukten lieten zich al meteen positief zien, Erik had slechts een halve minuut nodig om de 0-3 op het scorebord te zetten. Uit een krachtige vrije trap van Jermain was Erik er als de kippen bij om de keeper in de rebound te verschalken. Buren besloot 1 op 1 te gaan spelen, BZS leek hier alleen maar blij mee, Jordy bekroonde een uitstekende wedstrijd met een treffer. 0-4. En Erik tekende na opnieuw een goede actie van Jordy voor de 0-5. "Het is stil aan de overkant" klonk het vanuit het uitvak. Jory kreeg nog een riante kans op de zesde treffer maar helaas ging zijn inzet net naast. Diezelfde Jordy gaf even later een piekfijne voorzet die invaller Lars makkelijk kon inkoppen. 0-6. De scheids en grensrechter hadden er alles aan gedaan om BZS tegen te werken maar ook zij moesten lijdzaam toezien hoe BZS het feestje vierde, 0-6 bleek de eindstand. Een betere seizoensstart kon BZS zich eigenlijk niet wensen. Een echte derby werd het nooit, dan zijn twee ploegen aan elkaar gewaagd. BZS moet uiteraard niet met het hoofd in de wolken gaan lopen, met Beesd treft het volgende week een zeer lastige tegenstander. Met dezelfde passie en inzet in elke wedstrijd kan het in ieder geval een mooi seizoen worden voor BZS 1.

BZS 1