BZS D1 wint van TEC D1.

TEC D1

D-pupillen zaterdag, D1, 2e klasse D24

12 maart 2016 10:30

TEC D1 staat op dit moment 2e in de competitie maar dat is volgens mijn mening te hoog. Uit tegen TEC waren we ook de betere partij maar door een zeer discutabele penalty tegen werd de wedstrijd toen naar TEC getrokken.

Joshua de Jongh en Tako ter Haar waren afwezig omdat zij zo vriendelijk waren om de D2 te helpen die te weinig spelers hadden.

De startende opstelling was als volgt. Joost Rutten op doel. Bas Vulling rechtsachter, Jonas Blaauw voorstopper, Luc Flikweert laatste man. Sem de Weerd zou als linksachter starten maar omdat hij te laat was bij de wedstrijdbespreking werd hij vervangen door Ties Voragen. Niels de Rek Rechtshalf, Guus Immink midden-midden, Jules Losekoot Linkshalf. Loris Baauw moest als een soort schaduwspits fungeren achter de 2 spitsen Mika Zorge en Jesse Krabbers. Nieck Arendsen en dus Sem in de wissel.

Het eerste kwartier kwam TEC helemaal niet aan de bal en BZS leverde de ene na de andere aanval af. Met name Niels had wat pech in de afronding omdat telkens de keeper van TEC in de weg stond. Dit eerste kwartier was eigenlijk Guus die de slag op het middenveld won. Hij onderschepte elke opbouw van TEC waarna BZS weer in balbezit kwam. Een doelpunt kon niet uitblijven. De laatste man van TEC onderschatte Jesse Krabbers tijdens het uit-verdedigen. Enigszins in de kluts kwam de bal bij Loris terecht. Een puntertje in de linkerhoek was genoeg voor een doelpunt omdat de keeper van TEC nog na de kluts in de rechterhoek lag. 1-0!

Hierna begon TEC wat meer te drukken maar eigenlijk kwam BZS geen één moment in de problemen. Met name Bas was op rechts wederom in bloedvorm om de goede  linksbuiten van TEC volledig uit de wedstrijd te spelen. Hij deed dat zelfs zo overtuigend dat de trainer van TEC de speler van TEC naar de rechterkant verhuisde.

In de rust hoefde er alleen maar gezegd te worden ga zo door!

In de 2e helft werd er iets meer van eigen helft af gespeeld wat betekende dat er veel ruimte voor onze spitsen lag. Jesse Krabbers had ontzettende pech nadat hij op links 2 man had uitgespeeld kwam hij naar binnen om de bal in de rechterkruising te mikken. Helaas voor Jesse kwam hij op de rechterkruising. En wel zo ver aan de binnenkant dat de bal achter de keeper langs rolde. Maar hij ging er niet in.

Verdedigend stond het wederom goed de 2e helft. Een bijna foutloze wedstrijd jongens waarin jullie jezelf eigenlijk alleen maar te kort hebben gedaan met te weinig doelpunten. Maar wel weer gewoon 3 punten in de tas!