BZS JO9-1 laat de punten aan Tricht JO9-1

BZS JO9-1

... (e.d.)

4 februari 2017 10:30

Op zaterdag 4 februari mocht BZS JO9-1 om 10.30 uur te Tricht aan treden tegen Tricht JO9-1 voor een oefenwedstrijd. Voor BZS JO9-1 de eerste wedstrijd na de winterstop. Niet iedereen was de griep reeds goed te boven, aan anderen is aan af te zien dat er wellicht nog een griepje aan zit te komen. En als klap op de vuurpijl ontbrak spits Youri, welke een welverdiend weekend weg was. Gelukkig bleek Silas bereid om als reserve mee te willen doen.

Tricht JO9-1 liet, in tegenstelling tot de door BZS JO9-1 gewonnen bekerwedstrijd van 29-10-2016, nu wel gelijk zien hoe in de hoofdklasse wordt gevoetbald. In de 2e minuut voetballen kwam Tricht JO9-1 reeds op voorsprong. Vervolgens leek het er op dat BZS JO9-1 nog wat onwennig was en liet zich regelmatig uitspelen.  In de 4e minuut resulteerde dit in de 2-0. Hierna wist BZS JO9-1 zich te herpakken en middels een prima opbouw van achteruit kwam de bal op links bij Sven. Deze wist de bal diep in te spelen op Rogier, welke na een prima actie de 2-1 vanaf links in de rechter beneden hoek schoot achter de keeper. Op het middenveld met Ronald en Rogier leek het daarna gelijk op te gaan, alleen konden er voorin niet voldoende kansen worden gecreëerd door Sten (k) of miste de ondersteuning op de juiste momenten. Achterin liet BZS JO9-1 echter soms veel ruimte liggen, maar vaak wisten Sten (g), Seth, Sven of Louis de ballen nog tijdig tegen te houden of te blokkeren. Lang ging het goed, maar in de 15e minuut werd het toch 3-1. In de 19e minuut kreeg Tricht JO9-1 vanaf de linkerkant een corner en hoewel deze met links werd ingedraaid, kwam deze ongelukkig tegen de handen van Louis en verdween achter hem in het doel.

Trainers Henrico en Martin geven de boys in de rust een peptalk en voorzien van nieuwe tactieken wordt gestart met de 2e helft.

In de 2e helft lukte het Tricht JO9-1 om al na 3 minuten spelen met een mooi schot de score tot 5-1 op te voeren. In reactie hierop schakelde BZS JO9-1 een tandje bij en kwam Tricht JO9-1 hierdoor minder aan voetballen toe en kon alleen nog maar reageren op de acties van BZS JO9-1. Lange tijd ging dit goed en was zelfs Tricht JO9-1 nog het dichtst bij een doelpunt. Maar toen de 2e helft vorderde bleek de organisatie bij Tricht JO9-1 regelmatig zo ver te zoeken dat BZS JO9-1 kon beginnen met afrekenen. Een aantal keren wist BZS JO9-1 al voetballend het middenveld en de verdediging van Tricht JO9-1 uit te spelen.  Na meerdere pogingen van Sten (k), Silas, Rogier en Sven, wist Rogier uiteindelijk in de 34e minuut, na een pass van Silas, de 5-2 te scoren via de binnenkant van de linkerpaal. Een aantal hoekschoppen en doelpogingen voor BZS JO9-1 volgeden, echter er werd niet meer gescoord.

De afsluitende penaltyreeks eindigt in een overwinning voor Tricht JO9-1.

De kop is eraf en hoewel de uitslag duidelijk was, heeft BZS JO9-1 genoeg potentie om in de 1e klasse weer lekker mee te kunnen doen en waren er voldoende goede momenten. In ieder geval hebben de trainers kunnen zien waar de sterke en de zwakke punten van BZS JO9-1 zitten, waarop getraind moet worden om volgende week zaterdag de competitiewedstrijd uit tegen GRC’14 JO9-1 winnend af te kunnen sluiten.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin