Mooie strijd BZS-meiden013 tegen sterk Sleeuwijk

Meisjes onder 13 zaterdag, MO13-1, 2e klasse 03

11 maart 2017 10:45

Mooie strijd BZS-meiden tegen sterk Sleeuwijk

Tegen een sterke tegenstander moet je strijd willen leveren. Dat begrepen de meiden van BZS goed in de wedstrijd BZS-MO13-Sleeuwijk MO-13. Vorig jaar speelden deze meiden van Sleeuwijk nog 1e klasse en dat kon je zien: Fysiek sterk, en slim voetballend. Dan moet je sterk in je schoenen staan en je taken blijven uitvoeren. Het was echt mooi om te zien dat bij BZS de mouwen werden opgestroopt. In een behoorlijk deel van de wedstrijd ging de strijd ook gelijk op. Dat leek in het begin niet zo. BZS kwam al na 5 minuten op 0-2 door te slap verdedigen, maar halverwege de eerste helft kreeg BZS al kansjes en kwam de wedstrijd beter in balans. In de afronding waren we nog niet dodelijk genoeg. We kwamen wel eens één tegen één, maar het leek moeilijk de verdedigers van Sleeuwijk af te schudden. Dat lukte wel in de 21e minuut toen een combinatie van Eva en Josefien in de kleine ruimte tot een echte kans leidde. De keeper van Sleeuwijk moest uitlopen, maar Josefien hield het hoofd koel en plaatste de bal (tussen de benen van de keeper) in het doel van Sleeuwijk. We gingen de kleedkamer in met het gevoel dat het nog kon.

In de tweede helft zag je dat Sleeuwijk sterk uit de startblok kwam. Met een duidelijke bedoeling BZS onder druk te zetten op de eigen helft. Dan worden de doeltrappen lastig, maar als de tegenstander meer drukt op onze helft, komt er ook meer ruimte aan de andere kant. In die fase werd goed gevoetbald met combinaties aan vooral de linkerkant. Duels werden gewonnen op het middenveld door vooral Hannah (je stapt altijd heel slim in), Ilona en Roos. Roos won niet alleen duels op het middennveld maar nam ook aanvallend initiatief en brak een paar keer goed door. In de eindpass waren we een beetje ongelukkig, waardoor we nog te weinig scoren uit kansen. Maar de wedstrijd liep gewoon lekker in die fase.

In de laatste 10 minuten brak Sleeuwijk toch nog een keer door en scoorde uit een kluts na een corner. Dat was jammer, zeker omdat de verdedigers Linda en Maud zo goed hadden verdedigd met op de zijkanten Jaymie en Tessa. Keeper Floor had ons al een paar keer prima gered.

Maar de les van deze wedstrijd: De meiden van BZS MO13 zijn vechters als het moet. Dan kun je het goede tegenstanders echt lastig maken. Wat kan beter? Kansen slim afmaken en bij corners doortastend optreden. Twee tegengoals uit corners is een beetje veel. Ik denk dat het publiek ondanks de einduitslag wel heeft genoten van een spannende wedstrijd.