MO11 BZS bekert door!!!

Meisjes onder 11, MO11-1, Groep 1 07

4 februari 2017 10:45

Remon den Ouden

Na een geweldig seizoen was het tijd voor de winterstop. De trainingen zouden we gaan starten in de tweede week van januari. De velden waren bij de eerste training prima…… maar toen kwam de winter met vorst en sneeuw! Helaas de meiden staan niet op kunstgras ingedeeld dus weinig trainen.

De tweede ronde van de beker werd al een keer afgelast door de weersomstandigheden. Maar op 4 februari was het eindelijk dan zover…..OJS  MO11-2 uit Rosmalen was de tegenstander.

Zoals bij alle thuis wedstrijden beginnen wij om 10.45 uur met de aftrap. En verzamelen wij om 10.00 uur. De meiden waren allen op tijd aanwezig en gingen om 10.15 uur richting de kleedkamer om aan te kleden en de wedstrijd bespreking te doen. Daarna starten met een goede warming-up!! De meiden waren zeer gedreven, en dat zag je terug in hun spel! Al naar 5 minuten werd er gescoord door Femke 1-0……..Dit gebeurde door een schitterende aanval die vanuit de achterhoede werd opgezet. Laura de bal breed op Robbin, steek pass op Marley, breed leggen en een schitterend schot van Femke. De meiden speelden een hele goed pot voetbal……we trainen op het breed houden van het veld, bal aannemen en inspelen. Dit zie je echt terug zaterdags tijdens de wedstrijden. Het tweede doelpunt viel 10 minuten later via een mooi opgezette aanval langs de rechterkant. Joyce speelt Robbin aan die maakt een schitterende passeer beweging, Norrelle komt uit de dekking, speelt breed op Marley die de bal vervolgens netjes langs de keeper schuift…….2-0 en dat al voor de rust.

In de rust de meiden nog even wat scherper gemaakt en dan weer beginnen aan de tweede helft. Gelijk na de aftrap gaan de meiden er weer flink tegenaan, de bal word veroverd op het middenveld  door gespeeld langs de linker kant op Femke die de bal goed terug legt op Marley….schot en doelpunt!!! Dat is de 3-0. Daarna zie je het een beetje verslappen bij ons en daar maakt de tegenstander gebruik van. Uit een snelle counter scoort OJC de 3-1. Vanaf de aftrap zijn de meiden gelijk weer meer gedreven en wakker geschut en gaan volop in de aanval. En dat resulteert in de 4-1 van Marley in de 45ste minuut. Er werden wat wisselingen toe gepast bij BZS. Kiki ging in de spits

lopen( dit was voor haar al weer een tijdje geleden op deze positie) maar ze was het nog niet verleerd want nog geen 2 minuten naar de 4-1 scoort Kiki met een verwoestend schot de 5-1. En ik durf het bijna niet te zeggen maar ook hier ging weer een hele mooie aanval aan vooraf. Opbouwen vanaf de klinkerkant door Lotte, bal door naar het midden naar Robbin die vervolgens Kiki in stelling brengt. De 6-1 en de 7-1 waren soort gelijke doelpunten die beide door Kiki werden gescoord…………ze kreeg twee maal de bal aangespeeld in het midden, goede aanname, kijken en netjes in de hoeken schieten!!!! Dit resulteerde in een geweldige klinkende 7-1 overwinning voor onze meiden. En zoals iedereen weet is voetballen een teamsport……….en deze meiden zijn een echt hecht team!!

Nog even dit…………de aanval begint bij de verdediging en het verdedigen begint bij de aanval!!! En ik denk dat ik namens de hele leiding spreek, dat onze meiden dit steeds meer gaan begrijpen!!

Sanne, Lotte, Femke, Joyce, Nicolle, Robbin, Demy, Laura, Benthe,  Kiki, Norelle en Marley jullie zijn toppertjes en gaan het steeds beter doen! Hou dit vol meiden…………..

De trotse leiding MO11-1 BZS