D1 levert wanprestatie bij RKTVC.

RKTVC D2

BZS JO13-1

... (penalty)
... (intikker)

D-pupillen zaterdag, D1, 2e klasse D24

30 januari 2016 11:45

Als je simpelweg je niet aan afspraken houdt. Persoonlijke duels verliest. En dan ook de scheidsrechter niet echt mee hebt. Dan is het vragen om problemen. Al speel je tegen een tegenstander waar je de eerste wedstrijd met 6-0 van hebt gewonnen.
Aanvankelijk begon de D1 de wedstrijd aardig. Met een fantastische aanval over de rechterkant met Niels de Rek en Joshua de Jongh werd Jesse Krabbers alleen voor de keeper gezet. Normaliter een doelpunt waar het niet dat de scheidsrechter affloot voor buitenspel. Hoogst twijfelachtig want volgens mij werd de bal terug gespeeld en stond Jesse gewoon achter de bal.
Niet snel daarna naderde de D1 al vrij snel door de ondergrens van hun kwaliteiten. Keeper Joost Rutten was vanaf het begin van de wedstrijd vergeten wat de afspraken met betrekking tot de opbouw en begon gelijk de lange bal te hanteren. Iets wat het voetbal van de D1 niet ten goede komt. Al met al kon RKTVC nog niet echt gebruik maken van de situatie op één aanval na over onze rechterkant. Waar Niels het ontzettend moeilijk had met de vrouwelijke linkshalf van RKTVC.
2e helft begon het nog harder te regenen. Een voorbode op wat ging komen. Sem de Weerd die wederom niet zijn verantwoording nam met betrekking tot zijn positie. De linksachter pakt normaliter de rechtsbuiten van de tegenstander maar Sem laat dat liever over aan Luc Flikweert. Dit keer moest Luc wederom ingrijpen maar deed dat iets te onbesuisd. De scheidsrechter van RKTVC gaf vrij makkelijk een penalty. 1-0 RKTVC.

Je kan misschien een penalty geven als scheidsrechter maar wees dan wel consequent. Niet veel later werd Loris Baauw neergelegd binnen de 16 en dit wuifde hij gemakkelijk weg.

Een volgende aanval van RKTVC over onze rechterkant was al weer gaande. In plaats van dat Guus Immink de bal weg of door kopte ging de bal recht omhoog. In principe kon Joost gewoon uitkomen om als keeper de bal te vangen maar deze bleef aan de grond genageld op de lijn staan. Waarna Guus ook niet bij machte was om de bal weg te schieten dacht de spits van RKTVC dan doe ik het maar. 2-0.

Al met al een wedstrijd om snel te vergeten…. Al blijft RKTVC uit altijd moeilijk….