D1 kruipt langzaam naar boven

BZS JO13-1

D-pupillen zaterdag, D1, 2e klasse D24

7 november 2015

Bij Kozakken Boys hadden ze bedacht dat als je vroeg voetbalt dat je dan nog wat aan je dag hebt.... Met andere woorden verzamelen bij BZS om 07:00. Na een voorspoedige reis aangezien het nog niet zo druk was op de snelweg kon er om 8:30 worden aangevangen. Tako ter Haar was al sowieso geblesseerd maar voor aanvang melde ook Sem de Weerd zich ziekelijk. In ieder geval moest Sem op de bank beginnen. Ook Jonas Blaauw had de hele week niet getraind vanwege een opspelende achillespees.

Kozakken Boys liet er een aparte opstelling op na. Eigenlijk kwam het er op neer dat ze 1-4-2-4 speelde. Het schepte zeker heel wat verwarring bij onze D1 als we niet in balbezit waren. Deze verwarring veroorzaakte dat een middenvelder helemaal vrij een steekpass kon geven op de linksbuiten van Kozakken Boys. Op zich zag de steekpass er niet gevaarlijk uit maar bij de D1 was er niemand die bedacht om de bal te onderscheppen. De linksbuiten bedacht zich geen moment en schoot de bal onhoudbaar in de rechterbovenhoek van Joost Rutten. 1-0

Bij BZS hebben we toen wat tactische wijzigingen doorgevoerd. We zijn omgeschakeld naar 1-4-4-2 waar bij 1 van onze mid-mids in verdedigende zin ook een spits moest oppakken. Met Jesse Krabbers en Joshua de Jongh als de 2 spitsen. Dit brengt natuurlijk met zich mee dat er veel op eigen helft wordt gevoetbald maar ik vertrouwde erop dat we in de counter heel gevaarlijk zouden kunnen zijn.

Alwin Hoogendoorn moest vanwege misselijkheid gewisseld worden.

Aanvallend zag het er bij Kozakken Boys gevaarlijk uit maar verdedigend lieten ze ook heel wat steken vallen. Normaliter brengen vroege wedstrijden bij Jesse niet het allerbeste naar boven maar dit was vandaag niet het geval. Vandaag speelde Jesse zijn beste wedstrijd tot nu toe voor de D1 en was hij ongrijpbaar voor de verdediging. De eerste beste bal diep was hij ook gelijk weg om op snelheid zich zelf alleen voor de keeper te zetten. 1-1

Dit bleek het concept want gelijk hierna kwam het tot een identieke actie en schoot Jesse met links net voorlangs.

Luc Flikweert was opgestoomd aan de rechterkant en gaf een strakke voorzet voor het doel langs. Wederom Jesse die scherp was om hem in te tikken. 1-2

Hierna kwam er een klein taxatiefoutje van eerst Ties Voragen die de bal in plaats van te koppen op zijn knie kreeg en daarna van Joost die vergat om de bal klem vast te pakken. De spits had daarna alleen nog een open doel om in te schuiven. 2-2

In de rust nog even benadrukt dat Kozakken Boys bij balverlies met heel veel man voor de bal stonden en dat zo spoedig mogelijk de bal diep op Jesse gespeeld zou moeten worden. Inmiddels was Loris Baauw die niet in de basis was gestart omdat hij te laat was ingebracht. Hij kwam voor hem op de ongebruikelijke 10 te spelen. Jesse was wederom op links weggestuurd door Nieck Arendsen. Met een fantastische voorzet zette hij Loris alleen voor de keeper. Loris deed het door de benen van de keeper..... 2-3

Even later werd Loris op de rand 16 neergelegd. Volgens afspraak neemt Loris de voorzetten van die plek. Hard binnenkant paal via de keeper erin 2-4.

Mika Zorge brak op een bepaald moment op rechts door maar werd geveld door een vliegje.... in zijn rechteroog.

Jesse deed later nog een keer een op snelheid geplaatste actie waarmee hij zich wederom alleen voor de keeper zette. Wederom laag in de rechterhoek 2-5.

De ban was inmiddels wel gebroken bij Kozakken Boys. Achterin hield Guus Immink met behulp van Ties (later Jonas), Bas Vulling en Jules Losekoot de deur op slot. Vooral verdedigend was Niels de Rek op het middenveld goed bezig.

Misschien had we nog een penalty moeten krijgen nadat er niet met één hand maar zelfs met twee handen hands werd gemaakt. De wedstrijd was toch al gedaan en we konden er vrede mee hebben. Een sportieve wedstrijd van Kozakken Boys en een pluim voor de scheidsrechter, de grensrechters en de coach van de tegenstander. Daar zouden nogal wat clubs een voorbeeld aan kunnen nemen.

Inmiddels komen de kopposities aardig in zicht!

Dus na afloop.....