BZS 1 te laat bij de les

RKTVC 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 4e klasse F

18 oktober 2015

Na een prima wedstrijd vorige week tegen Teisterbanders trad BZS thuis aan tegen RKTVC, altijd een lastige opgave.

Opstelling: Björn, Kelvin, Jeroen, Joey, Lars, Martijn, René, Robin, Tom, Jasper en Erik.

BZS begon zwak aan de wedstrijd, RKTVC drong de thuisploeg meteen terug in de openingsfase. Na drie minuten lag de bal al in het net. Een diagonale voorzet werd binnengekopt door de spits van de bezoekers. 0-1. Vorige week kwam BZS ook al na een paar minuten op achterstand, de start was nu wederom niet goed. Na de treffer van RKTVC ging het lang gelijk op. Er kwamen kansen voor spits Erik, René en voor Robin. Helaas wist BZS niet te scoren. RKTVC deed dat vlak voor rust wel, opnieuw werd een voorzet ingekopt. De scheids had in kunnen grijpen maar deed dit niet en dus liep BZS achter de feiten aan.

Ruststand: 0-2

In de tweede helft kwam BZS strijdbaarder voor de dag. Het geloof in een ommekeer was er nog bij de thuisploeg. Achterin verving Julien Kelvin en Youssef kwam in de ploeg voor Rene. In en 3-4-3 opstelling ging BZS op jacht naar in ieder geval een punt. RKTVC moest de gehele twee helft in de verdediging, BZS won duels en werd geknokt voor elke bal. Erik speelde een sterk wedstrijd maar wist twee kansen helaas niet te promoveren tot doelpunt. Invaller Jermain slaagde daar in de 65e minuut wél in. Uit een ingooi van Youssef schoot Robin goed in, Jermain knalde de rebound tegen de touwen. 1-2. De paniek sloeg enigszins toe bij de bezoekers, de bus werd geparkeerd. Met volle overgave viel de thuisploeg aan. In de slotfase leek het er nog even op dat BZS zou gaan scoren, maar helaas.

Een teleurstellend resultaat voor BZS dat nu afzakt naar de negende plaats. Het team was simpelweg niet scherp op de momenten wanneer dat werd gevraagd. Zonde, dit gebeurd BZS toch te vaak. Leren en weer vooruit kijken rest de ploeg.