BZS MO13 zien in tweede helft plots het licht

Meisjes onder 13 zaterdag, MO13-1, 2e klasse 05

1 oktober 2016 10:45

Peter van Dinther

Bij de wedstrijd BZS MO13 tegen DSC MO13 uit Kerkdriel kunnen we misschien het best bij de tweede helft beginnen. Toen zagen we het spel dat we willen zien. Druk zetten op het middenveld en aanvallen opbouwen. Vooral over rechts kwamen Lisanne en Floor goed door en konden gevaar stichten. Er werd gecombineerd, op de juiste momenten ook zelf een actie gemaakt. Eigenlijk prima gevoetbald in die tweede helft.

Daar was toen een matige eerste helft aan vooraf gegaan. Weinig lijn in te ontdekken. Het idee en de overtuiging ontbrak. Dan is het gewoon lekker dat de tweede helft goed ging na een peptalk van coaches Frans en Maik in de rust.

Officiële wedstrijdbespreking

De wedstrijd begon anders dan normaal. Omdat de kleedkamers vol waren gingen we eerst een voorbespreking doen in de wedstrijdkamer in de kantine. Lekker officieel. Daar de schoenen aangetrokken en rechtstreeks naar veld 2 waar een nieuwe onbekende tegenstander wachtte. Dit team DSC MO13 was opnieuw ingedeeld, waardoor het sterke LRC de poule verliet. Die hebben we ontlopen door deze herindeling.

DSC is een leuk team met sportieve meiden, zeiden Donna en Josephine in de rust. Grappig dat wat in het veld gezegd wordt altijd meegenomen wordt in de kleedkamer. Meestal is het negatief, maar nu ook het positieve. Het moet natuurlijk niet te lief worden en te gezellig, dus in de tweede helft echt een tandje bij.

Knappe goal

En dat gebeurde. Nadat Kyra al een paar keer goed had ingegrepen was ze in de 34e minuut kansloos op een schot in de hoek. Het duurde maar 6 minuten voordat Josefien iets terug deed. Perfect aangespeeld op de linkerspitspositie, hield ze het overzicht. Pien kapte naar haar rechterbeen en vanuit een moeilijke hoek schoot ze hem perfect in. Wat een knappe goal was dat zeg!

Daarna kreeg BZS nog wat kansen, zoals met een knappe solo van Roos. Ook DSC zette nog druk. Maar dan is daar Maud. Wat een held! Met een paar perfecte ingrepen kapte ze gevaarlijke situaties voor de goal af. Ook een dikke duim voor de anderen in de tweede helft.