BZS MO11-1 winnen ook van Theole MO11-1

... (penalty)

Meisjes onder 11 zaterdag, MO11-1, 2e klasse 06

8 oktober 2016 10:45

Een impressie van en rondom de wedstrijd is hier terug te vinden.

We starten de wedstrijd met een compleet team! Benthe en Lotte zijn weer hersteld van hun operatie cq gebroken arm. Fijn dat jullie er weer zijn meiden! Na het roepen van onze yell; Yell yell yell, wij winnen wel! Hey! (waarvan het supportersteam ook altijd hoopt dat dat gebeurd) gaan we los. We beginnen goed aanvallend en in de 3e minuut is er al een serieuze kans voor Robbin, maar helaas, de keepster van Theole staat op haar plaats en stopt de bal. De 1e 10 minuten is het vooral BZS dat druk zet en er veel schoten op het doel zijn. Maar de keepster van Theole weet menig bal te stoppen of hebben wij de pech dat er in het zijnet wordt geschoten.

Dan weet Theole uit te breken en zowel in de 13e als 14e minuut moet Nicolle aan de bak, gelukkig stopt ze beide schoten! Daarna wordt er vooral rond de middenlijn gevoetbald en is er pas net voor de rust een poging van Lotte en aansluitend Norelle met een schot, maar staat de keepster op de juiste plaats.

Er wordt afgeblazen voor de rust, even naar de kleedkamer om te herpakken en de juiste posities te bespreken. BZS speelt beter maar benut de kansen om de scoren helaas nog niet. In de rust wisselt Nicolle met Benthe en gaat Benthe op het doel. Wat er in de kleedkamer is gezegd weten we niet maar het heeft wel gewerkt. Gezien het aantal wissels aan beide zijden gaan we verder met 8 tegen 8. BZS trapt af na de rust en bam, meteen in de 25e minuut het 1e doelpunt dat gemaakt wordt door Marley. In de 26e, 29e 2x en 31e minuut weer pogingen tot scoren maar dat lukt pas in de 32e minuut , Marley schiet raak na een mooie assist van Robbin. Vervolgens krijgen Joyce, Femke en Norelle nog kansen maar niemand weet het doel te vinden. Dan ineens breekt Theole uit, een speelster wordt getackeld en de scheidsrechter besluit dat het een penalty wordt. Benthe staat goed in haar doel en houdt de penalty. Toch zijn de meiden wat ontdaan, er wordt aansluitend wat rommelig gevoetbald en Theole weet dit in de 40e minuut te benutten, 2-1. BZS herpakt zich bij de aftrap en gaat weer druk zetten wat resulteert in kansen maar helaas nog niet in doelpunten. In de 45e minuut kan BZS wellicht gaan scoren vanuit de corner? Maar helaas, weer niet, het verdiende doelpunt zit er toch wel aan te komen volgens de supporters, ze schreeuwen bijna de doelpunten de goal in. In de 46e minuut krijgt BZS na een handsbal een vrije trap, maar helaas, ook deze gaat net over.  Maar dan in de 47e minuut weet weet Marley de goal te vinden, hij zit!!! En om de overwinning echt af te maken, scoort ze in de 49e minuut via het been van de keepster nog een keer. Eindstand 4-1!

Dan gaan we maandag nog even flink trainen, en misschien nog even wat napraten over alle kansen die niet benut zijn en dan woensdag ont-zet-tend aan de bak! Dan spelen de meiden uit tegen MEC, de wedstrijd om de koppositie van de competitie!