BZS JO9-1 laat zich verrassen

Youri Mol (schot)

8 oktober 2016 10:00

Opstelling BZS JO9-1

Zaterdag 8 oktober en de uitwedstrijd tussen RKTVC JO9-1 en BZS JO9-1 staat om 10.00 uur op het programma.

Met een bijna volledig goed uitgeruste selectie werd de reis naar Tiel samen met het supporterslegioen aangevangen.

Heerlijk voetbal weer, niet te warm en een stralende zon.

Op verzoek van en i.o.m. RKTVC JO9-1 wordt er 8 tegen 8 gevoetbald.

BZS JO9-1 trapt om klokslag 10.00 uur af en behoedzaam volgens de eerste voorzichtige aanvallen richting het doel van RKTVC JO9-1. Al in de 2e minuut geeft Rogier een dieptepass op Youri en deze haalt zeer goed uit, 0-1. Direct na de aftrap lopen een paar BZS JO9-1 spelers elkaar in de weg en wordt de bal onnodig naar de verkeerde speler gespeeld, RKTVC JO9-1 maakt hier dankbaar gebruik van en scoort dan ook de 1-1 reeds in de 3e minuut. BZS JO9-1 komt er maar mondjesmaat uit en hoewel de spelers bijtijds naar bed zijn gestuurd, komt het er vandaag niet echt uit. In de 15e minuut weet RKTVC JO9-1 dan ook de terechte 2-1 binnen te schieten. In de minuten daarvoor heeft keeper Louis een aantal prima reddingen moeten verrichten en heeft de laatste linie, Seth, Sten (g), Sven en Ronald reeds diverse pogingen nog net tijdig kunnen blokkeren. Hoewel daarna getracht wordt om de spelers op het middenveld, Sten (k), Sem en Rogier te bereiken, gaat dit vandaag niet helemaal goed en staat spits Youri regelmatig op een spreekwoordelijk eiland. De rust wordt dan ook bereikt met een 2-1 achterstand.

De 2e helft start hetzelfde als het spelbeeld van de 1e helft, met 1 kanttekening. BZS JO9-1 komt er bijna niet meer aan te pas en RKTVC JO9-1 laat zien goed te kunnen voetballen wanneer de ruimte door de tegenstander geboden wordt. Met kunst en vliegwerk staan regelmatig keeper Louis, die een uitstekende partij keepte en de lat een doelpunt van RKTVC JO9-1 in de weg. Hoewel BZS JO9-1 maar sporadisch nog over de middenlijn komt, zijn er een paar kleine mogelijkheden te noteren. Echter de bal wil er niet in voor BZS JO9-1. In de 37e minuut maakt RKTVC JO9-1 aan alle onzekerheid een einde en scoort de beslissende 3-1. Dit zal ook de eindstand zijn.

Al met al een wedstrijd waarin RKTVC JO9-1 de bovenliggende partij was, het zal een zware kluif worden voor BZS JO9-1 om 22 oktober ze in de thuiswedstrijd te verslaan. Wellicht dat dan weer het voetbal te zien is wat ze kunnen spelen en kunnen ze beter combinerend wel de juiste medespelers vinden.

De afsluitende penaltyreeks eindigt in een 6-5 overwinning voor RKTVC JO9-1.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin