BZS 1 moet genoegen nemen met punt

BZS 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 4e klasse F

11 oktober 2015

BZS heeft een punt overgehouden aan de uitwedstrijd tegen Teisterbanders. De thuisploeg kwam het beste weg met een punt, ondanks een slecht begin mocht BZS zich de betere van de twee noemen.

Opstelling: Björn, Kelvin, Julien, Jeroen, Jermain, Jasper, Youssef, Martijn, Robin, Erik en Jordy.

Jordy Kok heeft met succes zijn schorsing aangevochten. Alleen de wedstrijd van volgende week tegen RKTVC moet hij missen, Jordy keerde terug in de spits waar hij samen met Erik voor de doelpunten moest zorgen.

Maar ondanks een frisse aanval vanaf de aftrap kreeg BZS al na twee minuten de eerste tegentreffer te verwerken. Teisterbanders brak snel uit via de rechterkant, de verdediging van BZS was even net te laat en dat werd genadeloos afgestraft. 1-0. Vorig seizoen begon de uitwedstrijd tegen Teisterbanders ook zo, BZS verloor die met 5-1. Maar ditmaal richtte de ploeg zich meteen op. Er werd goed gevoetbald en zo ontstonden de eerste kansen, Erik slaagde er echter niet in twee riante mogelijkheden tot doelpunt te promoveren. Maar na een goed opgezette aanval kwam de bal via Jordy opnieuw bij Erik terecht, die schoof de bal uitstekend in de hoek. 1-1. BZS werd nog een aantal keer gevaarlijk maar schoten van Jasper en Youssef werden geblokt. De verdediging bestaande uit Kelvin, Jeroen, Julien en Jermain speelde een sterke wedstrijd en gaf weinig meer weg. En zo bleef het gelijk.

Ruststand: 1-1

In de tweede helft werd al meteen duidelijk dat BZS het meeste wilde doen voor de overwinning. Kort na rust kreeg Jordy een grote mogelijkheid, maar van dichtbij produceerde de aanvaller een rollertje. Robin en Jasper zorgden continue voor dreiging aan de zijkanten, Teisterbanders had het lastig. Toch kreeg de thuisploeg nog enkele goede kansen maar dankzij goede ingrepen van Jermain en Björn bleef de stand gelijk. De verdediging van BZS gaf in het restant van de wedstrijd weinig kansen meer weg. Er vielen steeds meer ruimtes op het veld naarmate de wedstrijd vorderde, beide ploegen werden slordiger en wisten hier niet optimaal van te profiteren. Er kwamen nog wel grote kansen voor BZS, een volley van invaller Lars werd gekeerd door de doelman van Teisterbanders. Na een goede actie leek Robin de 1-2 op zijn schoen te hebben, hij ging langs de keeper maar zijn goed geplaatste rollertje werd door een verdediger van de lijn gehaald. Robin dacht zelf dat de bal al over de lijn was en hier leek het ook echt op, maar het blijft amateurvoetbal dus doellijntechnologie kon BZS helaas geen gerechtigheid bieden. Invallers René en Joey zorgden bij BZS voor rust in het spel en na nog wat kansjes in de slotfase voor Jordy, Jasper en Robin besloot de scheids af te fluiten.

Zeker geen slecht resultaat voor BZS, maar na de off-day van vorige week waren drie punten toch wel heel fijn geweest. De wedstrijd toonde in ieder geval wel aan dat BZS met deze selectie goed meekan in de top 7 van de competitie, een hele verbetering ten opzichte van vorig jaar. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen RKTVC, graag tot dan in Beusichem!