BZS JO9-1 wint voorwedstrijd van Alem JO9-1

25 september 2016 12:55

Jules Voragen

Opstelling

Onder een stralende zon en met de support van BZS 1, 4 en 5 en uiteraard het voltallige supporterslegioen van BZS JO9-1 kon de wedstrijd beginnen.

Scheidsrechter Jules Voragen floot tegen 13.00 uur voor de start van de wedstrijd en BZS JO9-1 zocht direct vanaf de aftrap de aanval. Diverse kansen warren er op een doelpunt, maar het vizier stond niet nog niet goed afgesteld. In de 6e minuut krijgt BZS JO9-1 een corner en geeft Rogier hem uitstekend voor en weet Youri prima af te ronden, 1-0. In de 10 minuten daarna volgens er diverse kansen van Rogier, Sven en Youri, maar het doel wordt te hoog gezocht of de bal gaat net naast. Een bal van Rogier spat op de lat uiteen, maar gescoord wordt er tot de rust niet meer.

Na de rust komen beide teams onder luide aanmoedigingen het veld op en maken ze zich gereed voor de 2e helft. De rust heeft BZS JO9-1 duidelijk geen goed gedaan, want hoewel Alem JO9-1 in de 1e helft geen kans weet te creëren, weten ze reeds in de 22e minuut bij de 1e de beste aanval de 1-1 te scoren. BZS JO9-1 weet niet goed hoe ze zich voetballend vooruit moet zien te voetballen. Keeper Louis verricht nog een aantal prima reddingen en onder bezielende leiding van aanvoerder Seth, en de backs Sten (g) en Sven worden er diverse aanvallen bijtijds in de kiem gesmoord. Op het middenveld doen Rick, Rogier en Sten (k) hun best om de voorwaartsen Sem en Youri te bereiken. Het duurt uiteindelijk tot de 33e minuut voordat BZS JO9-1 via Rogier de 2-1 weet te scoren.

De afsluitende penalty reeks eindigt in een gelijkspel.

Na de wedstrijd worden beide teams verrast met een patatje en wat te drinken in de kantine. Dankzij de dames van BZS MO19-1, enorm bedankt voor jullie hulp, werd deze voedsel geste snel naar binnen gewerkt. Waarom snel? Wel voor de meesten zat het belangrijkste moment van de middag er tegen 14.25 uur nog aan te komen. Namelijk samen met de spelers van BZS 1 en van Alem 1 mee het veld op.

Mede dankzij het weer, de aanmoedigingen en de in grote getallen aanwezige publiek, alles bij elkaar zorgde voor enorm veel plezier en vreugde bij de spelers van beide jeugdteams.

Kortom, een geslaagde middag en een woord van dank dan ook aan de organisatrice van Pupil en Team van de week, Jolanda de Wit.

Een foto impressie is hier terug te vinden.