BZS Mo19-1 heeft de eerste 3 punten binnen.

BZS MO19-1

MVV'58 MO19-1

Meisjes onder 19 zaterdag, MO19-1, 2e klasse 04

1 oktober 2016 12:30

Nicky Dijkhorst

BZS - MVV (Meteren) MO19
zaterdag 1 oktober 2016

Lekker weer voor de tweede competitiewedstrijd. De eerste thuis. Door geschuif stonden we om half één aan de aftrap.
Wanneer er ouders, broers, zussen of vriendjes kunnen en willen vlaggen zou dat zeer welkom zijn, want coachen én vlaggen is niet ideaal. Gelukkig sprong Huub de vader van Kiki halverwege de eerste helft bij als vlagger en sprong Lisa bij als coach. Beide bedankt!

Omdat er te veel ruimte werd weggegeven op het middenveld vorige week spelen we vandaag met een vrouw meer op het middenveld. 1-4-4-2.
Even wennen. Maar het werkte beter. Meer balans. De tegenstander had een goede snelle spits. Maar door goed verdedigend werk van omstebeurt Kiki, Chiméne, Marin, en Nina kwam ze niet vaak bij Claudia in de buurt. Voor Renee was de half één wedstrijd nog een beetje te vroeg.
Het ging gelijk op. maar wij hadden meer kansen. Maar er werd te weinig daadkrachtig op doel geschoten.

Bij gerommel van tien meiden op de doellijn tikte Sanne de bal erin. 1-0.

Er ging ook veel mis. We kregen ruimte maar gebruikten die niet om de bal in de voet aan te spelen.
Te veel in paniek naar voren.  Rustiger combineren girls!

De tweede helft hetzelfde beeld. Weinig kansen aan beide kanten. Duels op het middenveld. Kirsty, Rosanne, Selena, Imke en Iske vulden dat goed in. Verdedigend en aanvallend.

Monique voelde zich nog onwennig in t systeem maar het ging goed. Goede duels gewonnen. Met deze inzet komen de doelpunten wel.

Het bleef spannend en 1-0 voor is nooit genoeg. De bevrijdende treffer was een mooi afstandsschot van Rosanne. Wegdraaien, ruimte en BAM. Zo hadden we Roosje al een tijdje niet gezien. Deze willen we elke week meid!

Mooie opsteker deze twee-nul. De wil om aan te vallen bleek mooi toen we met vier meiden tegelijk buitenspel stonden ;-)