BZS MO13-1: hard werken en toch koppositie verliezen

... (schot)

Meisjes onder 13 zaterdag, MO13-1, 2e klasse 05

19 november 2016 10:45

Na de wedstrijd BZS MO13-Asperen MO13 hingen de koppies een beetje bij de Beusichemse meiden onder 13. BZS had moeten winnen van de nummer laatst om nog kans op kampioenschap te houden. Een gelijkspel was niet genoeg.

Iedereen voelde achteraf dat er meer ingezeten had. Zeker in de eerste helft waren de kansen legio en konden we er maar eentje benutten. Dat was in de 22e minuut toen Floor heel sterk doorging op de rechterflank en de voorzet binnen zag vallen. Een punt die geheel aan Floor toekwam, omdat ze er hard voor had gewerkt.

Zeker stellen

Na die 1-0 weet je dat je de 2-0 en 3-0 moet maken om het zeker te stellen. Anders loop je misschien tegen een ongelukkige tegengoal op en kantelt de wedstrijd. In de eerste helft waren zoveel schietkansen dat de term flipperkastvoetbal viel. Daar had een goal uit moeten vallen, maar dat gebeurde niet. Een corner vlak voor rust werd BZS fataal. Die hoge corner werd eerst nog goed weggekopt door Maud, maar de dame van Asperen mocht opnieuw voorgeven en de bal werd van richting veranderd. Pech.

Beetje Schneider

Vòòr de wedstrijd hadden Roos en Donna de opdracht gekregen sneller naar voren te denken. Bal diep spelen en aansluiten, beetje als Wesley Schneider. Dat ging eigenlijk best goed. Dat kan nog beter als we het veld groter houden en niet allemaal naar de bal toekomen. Blijf op je rechterflank als er balbezit is. Als iedereen naar de bal loopt, krijg je een soort file waardoor de bal niet meer goed rond kan gaan. Blijf je op de rechterflank dan is er ruimte om je aan te spelen en diep te gaan. Als dat gaat lopen, maken we grote stappen.

Betere kansen

Gezegd moet worden dat BZS in de tweede helft de betere kansen had. Eva kwam een paar keer goed door maar stuitte op de grote keeper of grote laatste vrouw van Asperen. Ook Floor kon een paar keer goed op rechts doorbreken, maar het vervolg was er niet. Ons kanon Lisanne kwam niet goed in schietpositie om uit te halen. Kortom, in de tweede helft viel geen doelpunt meer.

Het kampioenschap is nu buiten bereik en we moeten volgende week echt winnen om niet ook de tweede plek kwijt te raken. Toch heeft MO13 een hele mooie reeks gespeeld dit seizoen. De 1-1 betekent bovendien dat we al lang ongeslagen zijn in de behoorlijk gelijkwaardige poule, waarin alleen Everstein echt de betere ploeg is.