BZS JO9-1 wint nipt van Nivo Sparta JO9-1

... (scrimmage)
... (schot)
Youri Mol (corner)
Sven van Beusichem (vrije trap)
Youri Mol (corner)

1 oktober 2016 9:00

Timo den Ouden

Opstelling

Zaterdag 1 oktober en de thuiswedstrijd tussen BZS JO9-1 en Nivo Sparta JO9-1 staat op het programma.

Na een trainingsweek die met name donderdagavond in een complete wolkbreuk verliep, werd met een positief gevoel de warming-up afgewerkt onder toezicht van het trouwe supporterslegioen.

Onder leiding van scheidsrechter Timo den Ouden werd de aftrap door Nivo Sparta JO9-1 genomen en werd het getracht het doel van BZS JO9-1 te bereiken, de laatste linie bestaande uit afwisselend Ronald, Seth, Sten (g) Sven en keeper Louis pareerden vakkundig de aanvallen en op het middenveld konden Rogier, Sten(k) en Rick de voorwaartsen Sem en Youri zeker in het begin niet altijd bereiken. Youri stond vaak wat te diep, waardoor de afstand tot het middenveld te groot was. In de 5e minuut weet Louis met een prima uittrap Sven te bereiken, deze sprint langs zijn tegenstander en schiet vanaf links met rechts onhoudbaar achter de keeper, 1-0. Nivo Sparta JO9-1 weet geleidelijk aan zich steeds eenvoudiger vrij te spelen en hoewel Louis een paar prima reddingen verricht, moet hij zich in de 9e minuut toch gewonnen geven doordat een schot hoog boven hem onhoudbaar in geschoten wordt, 1-1. BZS JO9-1 tracht zich te herpakken, maar het spel valt niet mee en soms lopen ze elkaar zelfs in de weg. Toch weet aanvoerder Seth zich in de 11e minuut via een mooie solo vrij te spelen en bekwaam af te ronden, 2-1. In de 16e minuut weet Nivo Sparta JO9-1 de 2-2 te scoren, helaas raakte daarbij keeper Louis geblesseerd aan zijn pols en verving Sten (k) hem op doel en ging Louis in de 2e helft als veldspeler verder. Beterschap Louis! In de 18e minuut maakt Nivo Sparta JO9-1 gebruik van de situatie en maakt ook nog de 2-3.

Met een minder gevoel wordt de rust bereikt en moeten de trainers Martin en Henrico alle zeilen tactisch hijsen om het tij te keren en de spelers op het hart te drukken dat ze inzet moeten tonen en niet met Pokémon, speelafspraken, etc. bezig te zijn tijdens de wedstrijd. Dat komt wel nadat de wedstrijd is afgelopen.

De 2e helft start en wederom valt Nivo Sparta JO9-1 aan, ze laten zien dat ze een aantal aardige spelers hebben rondlopen die behoorlijk kunnen voetballen. Genoeg over de tegenstander BZS JO9-1 wil winnen en heeft zich de donderspeech in de rust ter harte genomen. Al combinerend worden er de nodige bressen geslagen in de verdediging van Nivo Sparta JO9-1 en volgen er in een paar minuten meerdere corners. De corners vanaf rechts worden door Rogier fantastisch ingedraaid voorgegeven en al in de 34e minuut, bij de 2e corner, weet Youri deze buitenkans te verzilveren en scoort beheerst de 3-3. In de 35 minuut wordt Sven neergehaald op een meter of 15 van het doel van de tegenstander. Hij zet zichzelf achter de bal en haalt verwoestend uit en de bal verdwijnt via de onderkant van de lat in de linker kruising, 4-3. Ook keeper Sten (k), moet zich een aantal keren strekken in de hoeken en haalt er een paar ballen prima uit. BZS JO9-1 ziet steeds meer acties via met name Rogier en Youri lukken, toch zal het tot de 37e minuut duren voordat er weer een corner vanaf rechts genomen kan worden. Wederom zet Rogier zich achter de bal en met zijn gouden linkervoet weet hij op identieke wijze de bal weer perfect in te draaien en rondt Youri wederom prima af, 5-3. BZS JO9-1 heeft zich in de 2e helft van een geheel andere kant laten zien en wint dan ook verdiend met 5-3. Wanneer er zo gevoetbald wordt als in de 2e helft zijn ze tot mooie dingen in staat en hoewel ook Nivo Sparta JO9-1 zich prima verweerd heeft, is de overwinning niet onverdiend voor BZS JO9-1.

Nadat de trainers Martin en Henrico de boys gefeliciteerd hadden met het behaalde resultaat, werd er gestart met de afsluitende penaltyreeks. Deze eindigt in een gelijkspel, keeper Sten (k) weet een aantal strafschoppen prima tegen te houden.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin