JO-15 BZS –Roda Boys Bom.Spannend tot het einde

Onder 15 zaterdag, JO15-2, 5e klasse 07

24 september 2016 12:30

Bjorn Nuijssenborgh

Bij het opstellen van het team, wordt er met dezelfde tactiek gewerkt als de vorige match. Bij aanvang van de wedstrijd blijkt dat de vaste verdedigers Edgar, Brandon en Jesse afwezig zijn. Er wordt besloten dat de verdediging deze wedstrijd neer komt op Douwe en Lars. Met back up Tom, Rijk en Ryan. Daan Joel  en Cees in de spits en Bjorn Nieck Rowan op het midden.

Rudy Barten komt de 1ste helft vlaggen in zijn wieleroutfit waar de jongens erg blij mee zijn!

Eerste 13 seconden kreeg BZS direct balbezit, Joel gaf een voorzet, een overstapje van Ryan en Cees scoort!! 1-0 Na deze start is krijgt BZS de nodige corners maar weet BZS deze niet af te maken. Na 10 minuten herpakte Roda boys zich en scoorde een tegengoal.   1-1 Er volgt een prachtig schot vanaf de middellijn van Bjorn die niet in de goal belandde. BZS bleef aanvallend spelen. En voor de ballen die af en toe terug kwamen, hielden Lars en Douwe de bal uit strafschop gebied.

Na veel aanval op Roda Boys schoot de tegenstander een hoge bal die een 1-2 maakte.Balbezit ging direct terug naar BZS met veel kansen waarbij de bal meerdere malen over doel vlogen.  Maar het spel van BZS was gejaagd en ongecontroleerd. Met 1-2 gingen ze de rust in.

De vlag werd overgedragen aan Dennis Beijaard en de 2e helft kan van start. In de eerste minuut van de 2e helft wordt Cees gehinderd in het strafschop gebied en krijgt een penalty. Een volle treffer maakt 2-2.

Roda Boys komen terug en Naud komt uit zijn doel maar Rowan stopte een tegenschot. Veel Ping Pong in het strafschot gebied van de tegenstander maar een mooi schot van Cees werd gestopt. Bal bezit van Roda Boys  wordt gestopt door Tom. Cees geeft een mooie voorzet en Nieck kopte net naast. Daan werd opnieuw ingezet in de spits ondanks zijn hoofdpijn.

De 2e helft is er meer rust en focus waardoor het een constanter spel wordt.

Daan gaf meerdere malen een mooie voorzet voorzet en Cees sprint zodat er weer een corner geschoten mocht worden. Daan krijgt nog een kans maar bal komt niet lekker op zijn voet. Ook Peter waagt een poging naar het goal maar gaat ook net naast.

De 2e helft was de afwezigheid van de wissels van verdedigers te merken. Douwe wordt aan het einde van de wedstrijd door een enkelblessure gewisseld met Ryan, die overigens ook erg goed verdedigde. Roda Boys herpakte zich en de verdediging had het zwaar. Roda Boys scoort nog een punt in de laatste minuut door onze verzwakte verdediging. En zo eindigt de wedstrijd met 2-3.