BZS MO15-1 In goede doen

Meisjes onder 15 zaterdag, MO15-1, 2e klasse 06

17 september 2016 12:30

Nicky Dijkhorst

Na een verloren oefenwedstrijd uit bij SKV Wageningen (4-0)
2 gewonnen bekerwedstrijden (1-2 in Asperen en 14-0 thuis tegen MVV'58 )

Stond onze 1e competitiewestrijd op het programma thuis tegen WNC uit Waardenburg.

Na een korte bespreking waar de meiden gewaarschuwd werden dat we een moeilijke tegenstander zouden treffen.

Met het vertrouwen van de wedstrijden van de beker begonnen we een beetje stroef aan de wedstrijd, waardoor WNC een goede kans kreeg alleen voor onze keepster Sandra die in topvorm is vandaag.

Na een minuut of 10 kregen we de wedstrijd onder controle, met leuke combinaties en aanvallen werd het doel van de tegenstander bestookt maar helaas bleef de 1e treffer uit. In de 21e minuut werd er een  mooie combinatie opgezet tussen Latisha en Lieke en het was Lieke die rustig bleef alleen voor de keeper. 1-0.

7 Minuten later werd er een aanval op rechts opgezet, de bal kwam bij Melissa die met een bekeken boogbal de keeper kansloos liet. 2-0.

We misten een aantal kansen om de score iets hoger te maken voor rust.

Na de rust was het goede voetbal een beetje weg, mede ook door het vele wisselen.

WNC werd een stuk beter in de aanvallen, maar elke keer stond onze top keepster Sandra de aanvallers van WNC in de weg.

In de laatste minuut kreeg Cheyenne nog een hele grote kans op de 3-0 maar miste op een meter voor het doel om de bal keihard tegen de lat te schieten.

klasse gevoetbald en gestreden voor de 3 punten.