BZS JO11-3 toont na rust ware gezicht

BZS JO11-3

Onder 11 zaterdag, JO11-3, 5e klasse 15

17 september 2016 10:30

Meerkerk was verder rijden dan we dachten. Een kwartier voor aanvang van de wedstrijd komen we op het sportpark aan. Het is tijd voor de eerste competitiewedstrijd van het seizoen. De tegenstanders staan al op het veld te wachten. Het is een meisjesteam. "Een meisjesteam?!?" Ja, want ze willen tegen jongens voetballen. Snel nog een korte peptalk van coach José en dan meteen aan de bak. "Geen warming-up coach?". Nee, daar is geen tijd voor. De eerste helft begint. Onze jongens lijken nog wat beduusd, en ze worden zo nu en dan overlopen door de grote meiden van Meerkerk. Al snel valt het eerste tegendoelpunt. Vooral die nummer 10 is sterk. De spelers van BZS doen hun best, maar weten weinig te creëeren. De dames maken nog een paar goals. Veelal rukken ze door het midden op en scoren dan met een schot van afstand. De BZS'ers hebben moeite om elkaar te vinden in het samenspel. Onze keeper Vic is gelukkig geweldig in vorm en houdt nog veel ballen tegen. Ruststand 5-0 achter.
Bij aanvang van de tweede helft lijkt er een compleet ander team in het veld te staan. Een heftige preek van de coach en wat tactische omzettingen kunnen wonderen doen. Er wordt gecombineerd en er ontstaan enkele prachtige aanvallen. De twee sterkste meiden van Meerkerk krijgen mandekking, en daarmee is de angel uit hun aanvalsspel gehaald. Uit één van de aanvallen volgt het eerste BZS-doelpunt. Linksbuiten Max Nguema kapt en draait en schiet met links fraai in de bovenhoek. Daar is alweer de volgende aanval. Opvallend is de rol van Casper van Zandvoort. Als een echte Beckenbauer stoomt hij op door het midden, passeert tegenstandsters en strooit met passjes. Het wedstrijdbeeld is totaal gekanteld. De ruimtes links en rechts worden goed benut. Het is weer Max Nguema die afdrukt en voor de tweede treffer tekent. Toch weet Meerkerk ondanks het mindere spel ook nog een paar keer te scoren. De eindstand wordt 8-2 verlies, maar de penaltyserie wordt vet gewonnen. Vrijwel alle BZS'ers weten hun pingel in de goal te schieten. In tegenstelling tot de meisjes, die grote moeite hebben met onze kanjer in de goal Vic. Onze jongens gaan met een goed gevoel douchen. Ze weten nu dat als ze ervoor gaan alles mogelijk is. Op naar de volgende wedstrijd.

Een foto verslag van deze wedstrijd is hier te vinden.