BZS 1 wint oefenwedstrijd van Lienden 1 (zat)

BZS 1 (zon)

FC Lienden 1 (zat)

16 augustus 2016 20:00

Bij BZS ontbraken door blessures en vakantie een behoorlijk aantal spelers. Joey, Jermain, Robin, Tom, Kelvin, Sanco en Messi waren niet inzetbaar en Martijn was voor het eerst bij de selectie maar had nog niet getraind.

De opstelling waar mee gestart werd is te zien in de afbeelding.

Voor BZS was het zaak de lijn van afgelopen zondag door te trekken. De 1e helft lukte dat echter nog niet helemaal. Wel was er meer rust aan de bal waar steeds op wordt gehamerd, maar het moet ook niet doorslaan in een te laag tempo.

Achterin ging de bal goed rond, maar het middenveld en de aanval was te statisch waardoor we moeilijk aan voetballen kwamen.

FC Lienden dat een jonge ploeg heeft met behoorlijk wat snelheid werd juist door die snelheid en opkomende middenvelders een aantal keer gevaarlijk, maar tot echt veel grote kansen leidde dit ook niet en anders reageerde Bjorn attent.

Toch kreeg BZS zonder te overtuigen een aantal kansen maar de invalkeeper van Lienden met ruim 40 (of meer) jaar (voetbal) ervaring stond zijn mannetje

Tijdens de rust met name gesproken over hoe we in balbezit tot meer kansen kunnen komen en de 2e helft was dan ook aanzienlijk beter van BZS-zijde.

In de 52e minuut kwam de beloning al toen Erik zich uit de spits liet zakken en Youssef juist de loopactie naar voren maakte. Rene stuurde hem diep met een mooie pass en Youssef schoot overtuigend hard en hoog binnen (1-0).

BZS drukte door. De bal ging sneller rond en Lienden had meer overtredingen nodig om onze aanvallen te stoppen.
Zo kreeg BZS in de 57e minuut een vrije trap op 20 meter van het doel. Youssef schoot deze vrije trap prachtig raak waardoor de stand op 2-0 kwam.

Kort hierna valt in de 60e minuut onnodig de 2-1 wanneer we verdedigend even niet attent zijn.

Onze nieuwste aanwinst Alladin komt in de 65e minuut in het veld voor Erik.

BZS herpakt zich weer en het is Niels die in de 80e minuut de 3-1 scoort na een mooie steekpass van Youssef.

De eindstand komt in de 85e minuut op het scorebord wanneer FC Lienden de 3-2 scoort na balverlies op het middenveld.

Een compliment aan het gehele team dat in 2 weken tijd al behoorlijk stappen vooruit maakt. Achterin zorgen Jeroen, Rene, Robbin en Roemer voor rust in de opbouw en winnen de meeste duels van hun tegenstander. Het middenveld en aanval raken ook steeds meer op elkaar ingespeeld.

Komende zaterdag 20 augustus speelt BZS 1 de 1e bekerwedstrijd uit tegen TEC zaterdag 1. Deze wedstrijd begint niet zoals in eerste instantie bepaald was om 17.00 uur maar de wedstrijd in Tiel begint om 14.30 uur. TEC heeft ons om medewerking gevraagd omdat TEC zondag 1 dezelfde dag ook thuis speelt voor de competitie in de 2e divisie. Die wedstrijd begint om 18.00 uur.

Wij hopen dus op veel steun vanuit Beusichem, komende zaterdag om 14.30 uur in Tiel.