HSSC'61 JO13-1 vs Jesse Krabbers (BZS JO13-1) 3-6.

HSSC'61 JO13-1

BZS JO13-1

... (schot)
... (lob)
... (scrimmage)
Jesse Krabbers (penalty)

Onder 13 zaterdag, JO13-1, 2e klasse D25

24 september 2016 11:00

Zaterdag 24 september mochten we afreizen naar Sportpark Het Plein te Hei- en Boeicop. Na een wat rommelige warming-up, omdat er geen veld beschikbaar was hiervoor, kon de wedstrijd om 11:00 aanvangen. Wel had Niels de Rek aangegeven dat hij niet lekker was. Met hem afgesproken dat hij wel de wedstrijd zou aanvangen en we zouden aankijken hoe ver we zouden komen.

Een groot gedeelte van de tegenstander was niet onbekend. In de E1 hadden we ook met ze te maken gehad en ik kan me nog herinneren dat we hier in Hei- en Boeicop met 5-0 werden afgedroogd.

Net zoals in de vorige wedstrijd was het gelijk in de eerste minuut raak. Jesse Krabbers brak in de eerste minuut door en schoof de bal in de linkerhoek. 0-1!

In het spelbeeld bleek toch dat we grote problemen hadden met HSSC’61. Dit had met name op tactisch vlak te maken. De directe tegenstander van Guus Immink, een uitstekende nummer 10, had als midden-midden de volledige vrijheid met betrekking tot meeverdedigen. Dus als Guus mee naar voren trok in de aanval leverde elke omschakeling een gevaarlijke 1 tegen 1 situatie op.

Ik ben met name trots op de opbouw van achteruit. En ik heb zeker in deze periode gezien dat we met positioneel spel een aanval op de mat kunnen leggen van keeper tot spits.

In de 12e minuut kon HSSC’61 wat terug doen. Een steekpass op de nummer 10 achter Guus. En het schot in de rechterhoek was onhoudbaar voor Joost Rutten. 1-1.

Brent van Wijk moest geblesseerd naar de kant. De pijn aan zijn hak was ondragelijk geworden. HSSC’61 had het betere van het spel en was het meest in balbezit wat zeker wat kansjes opleverde maar de counters van BZS bleven gevaarlijk en Jesse had in deze periode er zeker 2 in moeten schieten oog in oog met de keeper.

In de 25ste minuut liet Dirk Immink in een moment van onachtzaamheid zijn directe tegenstander lopen. Deze tegenstander bedacht zich geen moment en schoot de bal van enige afstand met een lob over Joost heen. 2-1.

Maar zo’n 2 minuten daarna in de 27ste minuut was het weer Jesse. Deze schoot de bal weer enigszins houdbaar in de korte hoek. 2-2!

Gelijk daarna was een slordig balverlies van HSSC’61 wederom een prooi voor Jesse. Ditmaal in de linkerhoek. 2-3!

Op slag van rust leverde HSSC’61 nog één aanval af. Wederom probeerde ze de nummer 10 te bereiken maar nu kwam Guus wel voor zijn man. De afvallende bal viel voor de voeten van Jules Losekoot maar deze leverde hem weer in bij de nummer 10. En die schoot de bal in de linkerhoek. 3-3.

In de rust gaf Mika Zorge aan dat hij last had van zijn luchtwegen en gewisseld moest worden. Dus na Niels en Brent de 3e geblesseerde speler.

In de rust wel een omzetting gedaan. Tako ter Haar verhuist van rechtsback naar midden-midden. Hij mag zich alleen maar met zijn directe tegenstander bemoeien. Tevens zullen we daardoor iets meer achterover leunen maar met onze snelle spitsen Cas Uyt de Haag en Jesse zullen we genoeg kansen krijgen.

Het spelbeeld in de 2e helft als volgt. HSSC’61 is in balbezit en levert af en toe een aanval af. Als ze dan een keer op doel schieten staat Joost daar. Ik moet zeggen dat dit de beste wedstrijd van Joost was die ik ooit heb gezien. Tako maakt de nummer 10 onschadelijk. En de counters van BZS zijn levensgevaarlijk voor HSSC’61.

In de 40ste minuut is het raak voor BZS. Jesse breekt weer door en maakt zijn 4e. 3-4!

In de 43ste minuut levert vanuit de opbouw een aanval over de rechterkant. Joshua de Jongh geeft een uitstekende steekpass op Jesse die zijn 5e maakt. 3-5!

In de 50ste minuut is Jesse weer weg. Ditmaal wordt hij wel afgestopt binnen de 16-meter. Penalty! Volgens afspraak mag Jesse deze zelf nemen. 3-6!

Met 6 doelpunten is natuurlijk Jesse Krabbers man-of-the-match!