BZS JO13-1 start competitie met ruime overwinning.

BZS JO13-1

Stedoco JO13-1

Jules Losekoot (afstandschot)
Dirk Immink (intikker)
Jesse Krabbers (afstandschot)
... (intikker)
Joshua De Jongh (intikker)
Jesse Krabbers (afstandschot)
Mika Zorge (schot)

Onder 13 zaterdag, JO13-1, 2e klasse D25

17 september 2016 10:45

Johan Immink

Vanaf de begin van de wedstrijd schoot BZS gelijk uit de startblokken. Er werd gelijk een aanval op de mat gelegd. Stedoco kon de bal wel uit de 16-meter werken. De bal viel voor het linkerbeen van Jules Losekoot en deze leverde van de linkerkant een scherpe voorzet af. Te scherp voor BZS en de verdedigers van Stedoco maakte ook geen aanstalten om te reageren op de voorzet. Gelukkig voor BZS deed de keeper van Stedoco dat ook niet.... De bal viel zo in de korte hoek binnen. 1-0 binnen 30 seconden!
Zo'n 10 minuten later brak Niels de Rek door op rechts en gaf een voorzet op Cas Uyt de Haag. Een soort van botsing tussen Cas en zijn directe tegenstander resulteerde er in dat ze beide de bal niet raakten. De bal viel zo in de voeten van de attent ook ingelopen Dirk Immink. Deze schoof de bal met zijn linkerbeen in het lege doel want de keeper had zich gefocust op het eerdere duel van Cas en zijn tegenstander. 2-0!
Voor de rest was de eerste helft een gelijk opgaand duel met kleine kansjes voor beide teams. Ruststand was 2-0.
Inmiddels was Jesse Krabbers ingebracht en die begon zich als spits steeds meer met de aanval te bemoeien. Toch liep hij keer op keer vast op de stugge verdediging van Stedoco. In de 35ste minuut kreeg hij de bal vanaf de linkerkant. Hij kwam naar binnen en schoot de bal van zo'n 25 meter snoeihard in de rechterkruising. Een doelpunt zoals ik er al zoveel van hem heb gezien. 3-0!
In de 40ste minuut was er slordig balverlies tussen Dirk en Niels links voorin. Een niet adequaat optreden van BZS in de omschakeling resulteerde er in dat Stedoco wat terug kon doen. 3-1!
Binnen 5 minuten kon BZS gelukkig weer wat terug doen. Jesse brak door op links en leverde een haarscherpe voorzet af op Joshua de Jongh die de bal alleen nog maar hoefde in te tikken. 4-1!
Inmiddels had Jesse de smaak aardig te pakken gekregen en kreeg hij beter door waar de ruimte voor hem lag. Wederom brak hij door maar nu op rechts. Wederom van een meter of 25 schoot hij nu de bal onhoudbaar voor de keeper van Stedoco in de linkerkruising. 5-1!
Inmiddels was Mika Zorge ingebracht voor Guus Immink. Mika ging in de Spits en Jesse nam de positie van Guus in als midden-midden. Niet veel daarna brak Mika door nadat hij de bal afpakte van een tegenstander en punterde bal links langs de keeper. 6-1!
Video
Om het voor Jesse compleet te maken brak hij ook nog één keer door en schoof de bal met zijn linkerbeen langs de keeper in de rechterhoek binnenkant-paal. 7-1
Dit was tevens de eindstand. Jules speelde echt een foutloze wedstrijd en won elk duel van zijn directe tegenstander met Mike Uyt de Haag als goeie tweede in de strijd om Man-of-the-Match.