BZS JO9-1 laat Woudrichem JO9-1 kansloos

Onder 9, JO9-1, Groep 1 11

10 september 2016 9:00

Sven de Bloois

Op het drukke sportcomplex van BZS werd onder een stralende zon de warming-up afgewerkt.

Onder leiding van scheidsrechter Sven de Bloois werd om 09.00 uur afgetrapt en zocht BZS JO9-1 direct het doel van de tegenstander op. Reeds in de 2e minuut weet Sven uit een afgeslagen aanval de 1-0 te scoren.  Youri ziet een minuut later een prima aanval af te ronden en scoort beheerst de 2-0. BZS JO9-1 blijft aandringen en in de 5e minuut weet Sven de keeper van Woudrichem JO9-1 met een strak schot te passeren, 3-0. De tegenstander weet zich niet onder de druk van BZS vandaan te voetballen en na een aantal kansen weet uiteindelijk Youri de 4-0 te scoren in de 7e minuut, door de op de doellijn staande keeper met een panna door de benen te spelen. Het talrijke publiek gaat er eens goed voor zitten en in de 9e minuut weet wederom Youri met een bekeken schuiver in de hoek de 5-0 aan te laten tekenen. Op de een of andere manier is er gemakzucht in het team geslopen en denken ze alleen nog maar aan aanvallen. Sem krijgt een 2-tal enorme kansen voor het doel, echter is niet gelukkig in de afwerking. Bij de 1e de beste aanval van Woudrichem scoren zij direct de 5-1, gevolgd 2 minuten later door de 5-2. BZS is duidelijk van slag, maar wordt in de 15e minuut wederom verrast en dan staat inmiddels reeds de 5-3 op het scorebord. Louis verricht nog enkele prima reddingen. In de 17e minuut weet Sten (k) uit een corner de 6-3 binnen te schieten. Hoewel BZS nog loopt te juichen scoort Woudrichem na de aftrap direct de 6-4 in de 18e minuut.  In de laatste minuut voor de rust ziet Youri een soloactie van hem zelf beloond worden en scoort bekeken de 7-4, dit zal ook de ruststand zijn.

In de rust worden de boys van BZS JO9-1 stevig toegesproken door de trainers Martin en Henrico. De spreekwoordelijke puntjes op de i worden tactisch neergezet en afgesproken wordt om vanuit de organisatie te blijven voetballen.

De 2e helft start net als de 1e helft en de tegenstander wordt van meet af aan onder druk gezet. In de 22e minuut wordt via de linkerkant een aanval opgezet en na een dieptepass op Sven, draait hij naar binnen en haalt met rechts uit, 8-4. In de 24e minuut krijgt Youri rechtsvoor in de bal en deze schiet onhoudbaar boven de keeper, wat de 9-4 betekent. In de 26e minuut rondt Rogier een aanval via de linkerkant bekwaam af, door vanaf links in de verre rechterhoek de bal binnen te schuiven, 10-4.  BZS gaat steeds beter combineren en ziet kans om keer op keer door de verdediging van Woudrichem heen te voetballen. In de 28e minuut volgt er een aanval over meerdere spelers van BZS en weet Sven uiteindelijk met een schot de 11-4 aan te laten tekenen. Het is eenrichtingsverkeer geworden en in de 28 minuut weet Rogier, na 3 tegenstanders uitgespeeld te hebben, de 12-4 te scoren. In de 30 minuut neemt Rogier een corner vanaf de linkerkant en schiet Sven de bal boven de keeper tegen de touwen, 13-4. De kansen blijven zich opstapelen en de toespraak van de trainers in de rust, blijkt niet tegen dovemans oren gezegd te zijn. Rick tracht met een halve omhaal, zijn tegenstander kan hem ternauwernood ontwijken, te scoren. Echter mist de bal. Na een aantal doelpogingen welke net naast gaan scoort Rogier na een aanval over rechts met zijn linkervoet de 14-4 met een bekeken schot in de linkerhoek. In de 36e minuut ziet Sten(k) zijn inzet beloond worden en schiet vanaf de rechterkant onhoudbaar voor de keeper de 15-4 binnen. BZS JO9-1 voert de druk nog wat verder op en in de 37e minuut schiet Sven vanaf de linkerkant met rechts de 16-4 in de linkerhoek binnen. In de 38e minuut krijgt BZS JO9-1 een corner en weet Rogier deze prima voor te geven. In de scrimmage voor het doel die volgt weet Sten(g) zijn voet tegen de bal te zetten en ramt de bal achter de kansloze keeper van Woudrichem JO9-1, 17-4. In de resterende tijd weet BZS JO9-1 niet meer te scoren en eindigt de wedstrijd dan ook in een 17-4 overwinning.

Na een sterk begin in de 1e helft, welke gedurende enige minuten werd afgewisseld met te aanvallend voetbal, is er in de 2e helft een prima prestatie neergezet. Ontzettend veel kansen gecreëerd, waarschijnlijk rond de 30, dus dat biedt nog perspectieven.

De afsluitende penalty reeks wordt door BZS ook ruimschoots gewonnen en er zaten een paar mooie doelpunten bij. Louis weet uitstekend een aantal strafschoppen te stoppen.

Een foto impressie van de wedstrijd staat hier.

Jongelui, ouwelui, met kramp in de vingers van het vele tikwerk tijdens de wedstrijd, groet ik u.

Gerwin