BZS JO9-1 laat de punten in Sleeuwijk

Onder 9, JO9-1, Groep 1 11

5 september 2016 18:30

Opstelling BZS JO9-1

Vanwege het Oranjestad toernooi was de bekerwedstrijd uit tegen Sleeuwijk JO9-1 verplaatst naar maandag 5 september om 18.30 uur te Sleeuwijk.

Om 17.15 uur verzamelden we bij BZS en gingen vol goede moed op weg. Na een korte warming-up werd op tijd gestart met de wedstrijd. BZS JO9-1 ging florissant van start en Sleeuwijk JO9-1 werd op de eigen helft vastgezet. Diverse goede kansen werden helaas niet verzilverd en het spel was bijzonder gezapig. Het duurde uiteindelijk tot de 19e minuut voordat Rick met een pass Rogier wist te bereiken en die wist de 0-1 te scoren. Ontzettend jammer dat BZS JO9-1 het enorme veldoverwicht niet in een aantal doelpunten uit wist te drukken.

Vanaf het begin van de 2e helft was het spel van BZS JO9-1 nog slechter, passes kwamen niet meer aan en inzet werd er maar door een enkeling vertoond. Het spelbeeld was volledig omgedraaid en nu was het BZS die alle zeilen bij moet zetten. Uit een kluts voor het doel van Louis wist een tegenstander nog net een voet tegen de bal te krijgen en dit betekende de 1-1 in de 23e minuut.  Na wederom een scrimmage werd de 2-1 gescoord in de 25e minuut. Incidenteel kwam BZS JO9-1 er nog uit en dit resulteerde in een actie langs de zijlijn van Sven, welke de linker achterlijn opzocht en uit een pass op Rick wist de laatste de 2-2 te scoren. In de 31e minuut wist Sleeuwijk JO9-1 met een afstandsschot de 3-2 te scoren en in de 35e minuut was een goed geplaatst schot in de hoek keeper Louis te machtig, wat 4-2 betekende. In de 37e minuut wist Youri met een solo vanaf eigen helft de verdediging van Sleeuwijk uit te spelen en maakte bekwaam de 4-3. De resterende tijd bleek te kort om nog een punt mee naar huis te nemen, waardoor de wedstrijd eindigde in 4-3 voor Sleeuwijk JO9-1.

De afsluitende penaltyreeks werd afgewerkt op hetzelfde niveau als de wedstrijd en ook die werd door BZS JO9-1 verloren.

Hoewel de ploegen goed aan elkaar gewaagd waren, bleek wederom dat een doordeweekse wedstrijd niet aan de boys besteed is. Het normale niveau werd niet gehaald en over de gehele linie was het niet echt van hetgeen trainer Martin van zijn manschappen verwacht had.  Niet getreurd er komen nog voldoende wedstrijden om het beter te doen.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin