BZS 1 pakt verdiende zege bij Wilhelmina 1

Wilhelmina 1 (zon)

BZS 1 (zon)

Martijn Ehlhardt (vrije trap)

Mannen zondag, 1, 4e klasse F

11 december 2016 14:15

Rijpert, A.H.P.

Na de afgelaste wedstrijd van vorige week en met een zware trainingsweek achter de rug, werd de reis naar Den Bosch aangevangen met maar 1 doel: 3 punten meenemen naar Beusichem.

Voordat de wedstrijd begon werden de jeugdteams van Wilhelmina, welke in middels kampioen waren geworden, gehuldigd en met luide muziek verwelkomd op het veld. Veel toeschouwers waren te vinden op de tribune en langs het veld, kortom een mooie voetbalmiddag was aanstaande.

Vanaf de aftrap nam Wilhelmina met goed combinerend voetbal het initiatief en zonder dat ze gevaarlijk werden, was wel te zien dat de ploeg over voetballend vermogen beschikt. BZS stond vanaf het begin af aan als een huis gegoten in het juiste fundament, tactisch stond het goed. Erik en Khalid voorin, het middenveld bestond vandaag uit Lars, Martijn, Yori en René, achter namen Kelvin, Jeroen, Juliën en Robbin de honneurs waar. En Bjorn bleek na enkele weken rust, vanwege een blessure, uitstekend op dreef in het doel.  In de 1e helft waren de kansen voor BZS niet veel aanwezig en het zou dan ook tot de 29e minuut duren dat Martijn zich achter een vrije trap kon opstellen en met zijn rechtervoet de bal in de linkerbovenhoek van het doel, onhoudbaar voor de keeper van Wilhelmina, krulde. Wat een doelpunt de 0-1, alle (in)spanningen van de laatste tijd kwamen eruit en alles wat BZS een goed hart toedraagt, ging uit zijn en haar dak. Kort daarvoor was Kelvin behandeld aan een blessure en de warrig naar 2 kanten fluitende scheidsrechter had ook hier het nodige commentaar op. Gelukkig kon Kelvin verder spelen. Gaandeweg werd BZS beter en werd Wilhelmina steeds vaker in de verdediging gedrongen, een paar sporadische uitbraken van Wilhelmina leverden helaas Juliën en Robbin een gele kaart op. Maar de 0-1 kwam tot aan de rust niet in gevaar en met deze mooie tussenstand konden beide elftallen de kleedkamers opzoeken.

In de 2e helft ging BZS verder waar het de 1e helft mee geëindigd was, de wedstrijd controleren, aanvallen waar mogelijk en Wilhelmina uitputten. Een mooi voorbeeld hiervan was Lars, die vandaag echt probeerde om een halve marathon te proberen uit te lopen door keer op keer de rechterflank af te jagen tussen beide achterlijnen. Dit gevoegd bij het feit dat Erik zich voorin overal waar mogelijk aanbood of zoveel mogelijk de gaten dicht wist te lopen, nadat Khalid verhuisd was naar de linksback positie en Robbin als rechtsback de plaats van Kelvin innam. Jermain kwam het middenveld aan de linkerkant versterken en Nordin kwam even later Erik vervangen die na diverse aanslagen te verwerken te hebben gekregen op lijf en leden, vervangen werd. Ook Martijn kreeg een aanslag op zijn enkels te verwerken net naast de middencirkel aan de linkerkant van het veld, maar liet even later zien dat hij ook een gele kaart kan incasseren zonder dat het voor praten is en zaagde zijn tegenstanders benen op het juiste moment bij een uitbraak van Wilhelmina onder zijn lijf vandaan, dit was een nuttige overtreding. In de tussentijd had een speler van Wilhelmina zijn terechte 2e gele kaart van de wedstrijd gekregen en kon inrukken. BZS werd steeds sterker en kreeg steeds meer mogelijkheden op de 0-2, helaas zat dit er niet in. Zelfs niet een aanval waarbij men in een overtal situatie kwam van 1 tegen 4, werd helaas om zeep geholpen. Wilhelmina bracht 2 extra spitsen in en ging va-banque op de aanval spelen en zette BZS vanaf de 86e minuut volledig onder druk. Zelfs de keeper ging de laatste paar corners van de wedstrijd mee naar voren, echter met vereende krachten wist BZS het doel schoon te houden en ranselde Bjorn nog een aan aantal ballen naast of over. De laatste paar minuten van de tot de 98e minuut durende wedstrijd, waren er een 2-tal 100% kansen voor Wilhelmina, gelukkig voor BZS bleken de aanvallers van Wilhelmina vandaag niet zo nauwkeurig in het afmaken van kansen. De 0-1 eindstand werd bereikt en de 3 punten waren binnen! Wat een wedstrijd, wat een spanning en wat was iedereen trots op de spelers en trainer Jacob van Zanten van het 1e en het bereikte resultaat. Wat een fantastische teamprestatie is er geleverd en wat is er keihard geknokt door iedereen. Met een dergelijke inzet en tactiek moet het mogelijk zijn om meerdere tegenstanders de wil op te leggen en de weg naar boven in te zetten.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin