BZS 1 deelt de punten met HRC’14 1

Mannen zondag, 1, 4e klasse F

6 november 2016 14:30

Smit, B.J.O.

De spelers komen onder begeleiding van BZS JO9-2 en HRC’14 1 het veld op.

Jermain blijkt nog geblesseerd en met een volle reservebank wordt de wedstrijd gestart.

Op een drassig en zwaar veld stond vandaag een zware opdracht op het programma.  De thuiswedstrijd tegen HRC’14 moest gewonnen worden om de aansluiting met de middenmoot te houden. Zowel BZS als HRC’14 blijken vanaf het begin af goed aan elkaar gewaagd, BZS met de meer technische vaardige voetballers tegenover een meer fysiek qua spelers van HRC’14. Veel kansen zijn er in de 1e helft niet te noteren, en het zal dan ook tot aan de 34e minuut duren voordat Jeroen met een hard schot in het 16 meter gebied de keeper van HRC’41 weet te verschalken, 1-0. BZS neemt meer het heft in handen en heeft een aantal mogelijkheden om te scoren. HRC’14 ziet een schot tegen de paal belanden en met de 1-0 voorsprong weet BZS de rust te halen.

Aan het begin van de 2e helft weet Tom namens BZS binnen een aantal minuten jammer genoeg niet te scoren uit 1 van de 3 mogelijkheden die BZS weet te creëren. Gaandeweg weet ook HRC’14 zijn kansen te krijgen, maar niet te benutten. Beide keepers blijken een sta-in-de-weg te zijn voor de aanvallers van de tegenpartij. In de 82e minuut komt een bal voor het doel van BZS en wordt deze helaas tot in een eigen doelpunt omgezet. Door het inbrengen van de frisse spelers Lars, Erik en Niels ziet BZS nog steeds kans om de keeper van HRC’14 tot een aantal reddingen te dwingen.  Erik ziet een paar schoten op de vuisten van de keeper uiteenspatten en een val van hem in het strafschopgebied levert niet de gewenste strafschop op. Aan de andere kant weet Bjorn BZS met een aantal reddingen in de wedstrijd te houden. De 1-1 eindstand is dan ook een terechte uitslag en ook de scheidsrechter floot goed vandaag.  Een uitslag waar beide ploegen mee kunnen leven. BZS stond wederom behoorlijk goed en heeft behoudens de 1-1 niet al teveel weggegeven. Wederom een prima inzet is er getoond, en de 3 punten zullen dan ook hopelijk niet lang op zich laten wachten.