BZS 1 speelt onverdiend uit gelijk tegen Rhelico 1

Mannen zondag, 1, 4e klasse F

30 oktober 2016 14:30

Kaya, N.

Na een bewogen week wordt er voorafgaand aan de wedstrijd door ad interim trainer Jacob van Zanten goed benoemd hoe hij wenst te spelen en het tactisch plan uiteengezet. Arnold Tornbroers neemt vandaag de honneurs als leider waar.

Jermain blijkt geblesseerd en met een volle reservebank wordt de wedstrijd gestart.

Vanaf het begin af aan blijkt BZS de bovenliggende partij en alleen door verschillende overtredingen kan Rhelico in de wedstrijd blijven. De scheidsrechter fluit warrig en inconsequent en zorgt voor verwarring op het veld. Geen van beide elftallen krijgt veel kansen en de strijd vind met name plaats op het middenveld. Enkele minuten voor de rust valt een diepe bal tussen de laatste linie en Bjorn en ziet Rhelico kans om de onverdiende 1-0 te scoren.

Na rust veranderde er weinig aan het spelbeeld. Enkele plaagstootjes van Rhelico  brengen BZS niet aan het wankelen.

Halverwege de 2e helft weet BZS de terechte 1-1 te scoren, echter ook hier weet de scheidsrechter zijn stempel op de wedstrijd te drukken en gaat mee in het verweer van de grensrechter van Rhelico en keurt het doelpunt af. BZS laat zich niet kennen en op basis van een fantastische inzet weet BZS via Jeroen dan ook 10 minuten voor tijd alsnog de zeer terechte 1-1 te scoren. Door het inbrengen van de frisse spelers Lars, Niels en Erik ziet BZS steeds meer kans om Rhelico ver terug te dringen op hun eigen helft en worden er diverse kansen gecreëerd. Helaas wordt er niet meer gescoord en zal 1-1 dan ook de eindstand worden. Een uitslag waar Rhelico het meest blij mee zal zijn. BZS stond goed en heeft behoudens de miscommunicatie bij de 1-0 niets weggegeven. Op basis van het wedstrijdbeeld zou een overwinning terecht zijn geweest. Hierop voortborduren en dan volgende week maar in de thuiswedstrijd tegen HRC’14 3 punten pakken.

Het punt van vandaag is het 1e broodnodige punt sinds 25 september.