BZS 1 verliest nipt van koploper GVV

Mannen zondag, 1, 4e klasse F

16 oktober 2016 14:30

Verkoeijen, A.H.M.

Afgelopen zondag stond voor BZS 1 de thuiswedstrijd tegen koploper GVV op het programma. Bij BZS ontbraken Rene, Robin, Martijn, Twan en Nelson.

Op deze prachtige zondagmiddag werd om 14.30 uur afgetrapt. GVV is de meest scorende ploeg uit de competitie en beschikt over een zeer gevaarlijke voorhoede.

Ook vanuit standaardsituaties zorgen zij voor veel gevaar via met name de lange en fysiek sterke aanvoerder.

Vanuit een hoekschop viel na 10 minuten ook de 0-1. Bij de 2e paal kon de lange aanvoerder ongehinderd koppen. Zijn kopbal werd verlengd en op de doellijn verwerkt tot doelpunt.

GVV was de 1e helft sterker en de 0-2 voorsprong die volgde was dan ook terecht. Overigens was dit doelpunt wel overduidelijk buitenspel maar de scheidsrechter keurde het doelpunt toch goed hoewel hij eerst ook zelf aangaf dat het buitenspel was.
Doelman Bjorn hield ons in deze periode nog enigszins in de wedstrijd.

De 2e helft gaf een heel ander gezicht. BZS dicteerde nu meer het spel en GVV speelde steeds slordiger. Met name het eerste kwartier was sterk vanuit BZS-zijde maar vaak ontbrak het aan de eindpass om echt gevaarlijk te worden.
Na de rust kwam Erik in het veld voor Lars. Later zouden Paul en Roemer nog in het veld komen voor de licht geblesseerden Jermain en Yoessef.

10 minuten voor tijd werd het toch nog spannend toen Jeroen vanaf de penaltystip voor de aansluiting zorgde na een handsbal van GVV (1-2).

BZS zette nog maar eens aan en speelde vol op de aanval. Enkele hachelijke situaties ontstonden nog voor het doel van GVV maar helaas werd er niet meer gescoord.

Helaas weer een nederlaag en het wordt nu echt tijd voor weer een overwinning.
Volgend weekend is BZS vrij. De weken daarop staan wedstrijden tegen Rhelico (uit), HRC en MEC (beiden thuis) op het programma.

Het lijkt erop dat we dan ook weer compleet zullen zijn voor het eerst dit seizoen.