BZS 1 vergeet te voetballen

Mannen zondag, 1, 4e klasse F

2 oktober 2016 14:30

IJzerman, A.H.

Na het 1-1 gelijkspel tegen koploper Alem van de vorige week, stond nu de thuiswedstrijd tegen Teisterbanders 1 op het programma voor BZS 1.

Ook deze wedstrijd nog 4 afwezigen, maar we raken steeds meer compleet.

Het weer werd er afgelopen zondag niet beter op met soms een aantal fikse buien. Ook over het voetbal van beide ploegen werden we niet echt warm.

BZS kwam al wel in de 1e minuut op voorsprong door een vrije trap van Youssef (1-0). Yoessef kreeg ook nog een open kans op 2-0 maar nu redde de keeper wel.
Na een kwartier spelen viel echter al de gelijkmaker. Een merkwaardige trap vanaf de zijkant belandde bij de vrijstaande spits in de 16-meter. Dit was overduidelijk buitenspel maar de verder goed leidende Dhr. IJzerman liet het spel doorgaan. Met een vreemde hoge kopbal scoorde de spits de gelijkmaker met een bal net onder de lat.

Na een half uur spelen kreeg Teisterbanders een strafschop te nemen. Julien en Jeroen namen beiden een sliding en door het natte veld gleden ze wat harder door waardoor de spits gretig over het been viel. Zo'n strafschop kun je geven. We moeten zelf zorgen dat we de scheidsrechter geen aanleiding geven om een penalty te geven door op de been te blijven in ons eigen strafschopgebied.
Deze strafschop werd door dezelfde Mehdi gescoord (1-2). Dit was tevens de ruststand.

10 minuten in de 2e helft kwam BZS weer op gelijke hoogte door wederom een vrije trap van Youssef. We moeten hierbij wel aangeven dat de keeper zeker niet vrij uit ging. (2-2).

Het spel golfde op en neer maar van goed voetbal was geen sprake. Beide ploegen speelden te veel de lange bal.

Uiteindelijk scoort Teisterbanders een kwartier voor tijd de 2-3 en zo wint de meest gelukkige ploeg deze wedstrijd.

Erg jammer maar we gaan gewoon weer door.

Volgende week spelen we in Oss de uitwedstrijd tegen FC Schadewijk.