BZS 1 behaalt ruime overwinning

Mannen zondag, 1, 4e klasse F

18 september 2016 14:30

Vullings, C.M.

Na het vrije weekend stond er voor BZS 1 wederom een uitwedstrijd op het programma. In Lith werd gespeeld tegen het voor ons onbekende NLC' 03. Deze ploeg speelde vorig seizoen in district Zuid 2 en had de eerste 2 wedstrijden verloren.

Voor BZS was het zaak de slechte wedstrijd tegen Beesd te doen vergeten met een overwinning.

Nog steeds een aantal afwezigen vanwege vakantie, maar ook nu stond er weer een prima team op het veld.

Helaas begon de wedstrijd met 45 minuten vertraging omdat de scheidsrechter niet op kwam dagen. Gelukkig werd er een andere scheidsrechter gevonden en konden we om 15.15 uur dan eindelijk beginnen.

In het begin van de wedstrijd werd al wel duidelijk dat BZS de beter ploeg was. NLC beperkte zich met name tot de lange bal richting de lange spits.

Via Twan kregen we de eerste kans en langzaam werd de druk meer en meer opgevoerd. In de 21e minuut leidde dit tot de verdiende voorsprong. Jermain kwam over links door en zijn scherpe lage voorzet werd bij de 2e paal prima binnen geschoten door Lars (0-1).

Het vervolg van de 1e helft werd wat rommelig. De linies stonden te ver uit elkaar en BZS ging mee in het spel van NLC en hanteerde nu zelf ook teveel de lange bal.

Gevaarlijk werd NLC echter nooit.

Tijdens de rust duidelijk besproken dat we voor de 0-2 moesten gaan spelen en niet de voorsprong moeten gaan verdedigen. Deze opzet slaagde goed doordat 5 minuten na rust Lars zijn 2e van de middag maakte.
Rene hield het overzicht en met een prachtige steekpass stuurde hij Robin de diepte in. Zijn harde lage voorzet werd weer bij de 2e paal door Lars afgemaakt.

Het mooie van deze aanval was dat centrale verdediger Rene ver over de middenlijn de zijn pass verstuurde en dus ingeschoven was in balbezit. Robin was diep gegaan en Lars was ook van zijn vertrouwde positie weg en stond op de goede plek. Positiewisselingen en variaties zijn nu eenmaal moeilijk te verdedigen.

BZS bleef de betere ploeg. NLC probeerde wel maar kon geen vuist maken. In de 66e minuut weer een prima aanval, vergelijkbaar met de 0-2. Nu was het Youssef die op rechts door kwam en zijn voorzet werd goed afgemaakt door Twan (0-3).

Een kwartier voor tijd werd de eindstand op 0-4 gebracht door een prachtige directe vrije trap van Martijn.

Zo behaalt BZS een mooie en zeer verdiende overwinning.

Een groot compliment voor de gehele ploeg waarin we verdedigend ook niks weg gaven. Julien en Rene speelden een prima wedstrijd centraal achterin, maar we hebben als ploeg goed verdedigd. Twan was een goed aanspeelpunt voorin zodat de middenvelders goed konden aansluiten.

Volgende week spelen we eindelijk een keer thuis. Om 14.30 uur is de aftrap tegen de ongeslagen koploper Alem. Met 9 punten uit 3 wedstrijden en een doelsaldo van 10-1 is het nu de te kloppen ploeg. BZS gaat daar uiteraard voor om zo definitief de aansluiting naar boven te krijgen.

Voorafgaand is er nog een wedstrijd tussen 2 jeugdelftallen van BZS en Alem en uiteraard is ook pupil van de week Ralph van Malsen uit de JO11-1 van de partij. Kom dus op tijd naar het sportpark.

Tot zondag!