Valse start BZS 1 in competitie

Mannen zondag, 1, 4e klasse F

4 september 2016 14:00

Doesburg, A. van

Afgelopen zondag stond voor BZS 1 de 1e wedstrijd in de competitie op het programma, uit tegen Beesd.

Bij BZS nog een 7-tal afwezigen, maar een prima selectie om de strijd met Beesd aan te gaan.

Vanaf het beginsignaal is Beesd de betere ploeg en met name feller. BZS moet weer wennen aan weer een nieuwe samenstelling achterin. Ook zijn we slordig in balbezit. Beesd kan hier met name het eerste half uur volop van profiteren en we mogen dan nog blij zijn met een 3-0 tussenstand.

Het laatste kwartier van de 1e helft begint BZS eindelijk iets meer te voetballen. De eerste kans is via Twan die zijn schot vol op de lat ziet belanden. 5 minuten voor rust krijgt BZS een strafschop die door Youssef wordt benut (3-1). 2 minuten later komt een verre trap van Martijn bij Robin die op snelheid de verdedigers klopt en met een bekeken lob voor de aansluiting zorgt (3-2). Dit is tevens de ruststand.

In de 2e helft probeert BZS het wel maar erg overtuigend is het niet. 10 minuten na de rust wordt het zelfs 4-2 en lijkt de wedstrijd echt beslist.
De uiteindelijke 5-2 uit een strafschop is slechts voor de statistieken.

BZS leidt een terechte nederlaag tegen een feller spelend Beesd. Komend weekend zijn we vrij en over 2 weken spelen we uit in Lith tegen NLC' 03.