BZS 1 verspeelt ruime voorsprong

Mannen, 1, Groep 2 09

28 augustus 2016 14:30

Ramcharan, H.

Zondag stond de laatste bekerwedstrijd tegen Buren op het programma. Zaterdag had Everstein al met 8-3 gewonnen van TEC (za) dus stond er voor beide teams niks meer op het spel, afgezien van prestige.

Bij BZS een lange lijst met afwezigen, 10 maar liefst deze keer. We werden geholpen door Robin en Dennis van het 3e en 4e waarvoor dank.

BZS kwam halverwege de 1e helft op een 1-0 voorsprong door een benutte strafschop van Jeroen. De scheidsrechter kende deze penalty toe na een handsbal die alleen hij gezien had!?

Niet veel later was het Paul die alleen op de keeper afging en beheerst de 2-0 scoorde.

Nog voor rust werd het 3-0 na een mooie aanval via Mesfin en Paul. Uiteindelijk was het Robin die voor 3-0 zorgde.

3-0 voor halverwege...Niks aan de hand zou je denken. Daar dacht de scheidsrechter echter anders over vandaag.

De 1e helft die werd uitgespeeld zonder gele kaarten kreeg in de 2e helft een heel andere wending.

Halverwege de 2e helft scoorde Buren de 3-1. Vanaf dat moment vlogen de kaarten ons om de oren in een alleszins vriendschappelijke onderlinge sfeer.

Eerst was het Jermain, die eerder al een terechte gele kaart had gekregen, vertrekken na een hele lichte overtreding. Dit betekende zijn 2e gele kaart en dus rood. In korte tijd kregen we nog 5 gele kaarten voor de meest pietlullige zaken.

Ondertussen kende de beste man Buren ook nog maar eens een strafschop toe die ook werd benut( 3-2).

Kort voor tijd was er sprake van een buitenspelsitatie. Dit was wellicht op het randje dus Buren ging en mocht door richting Bjorn. De bal werd echter afgespeeld op een mee gelopen speler die 2 meter voor de bal stond en wel heel ver buitenspel stond. Uiteraard werd dit doelpunt gewoon goedgekeurd dus werd de eindstand 3-3.

Hoewel de scheidsrechter niet zijn beste wedstrijd floot is dit voor ons ook weer een belangrijke les. Ook met 10 man mag je een voorsprong van 3-1 niet meer weg geven. We moeten zorgen dat we nooit afhankelijk zijn van een scheidsrechter. We zullen nog vaker zulke situaties mee maken en moeten dan onze mond houden en ons eigen spel blijven spelen. Alleen dan heb je kans op succes.

Beter dat het nu gebeurt dan tijdens de competitie die voor BZS 1 volgende week begint. Om 14.00 uur wordt dan in Beesd afgetrapt.