BZS 1 verliest met opgeheven hoofd

Mannen, 1, Groep 2 09

23 augustus 2016 20:00

Hertog, H. den

Voor BZS 1 stond afgelopen dinsdag de 2e bekerwedstrijd op het programma. Thuis werd tegen 3e klasser SC Everstein 1 gespeeld.

De eerste helft was Everstein de betere ploeg en BZS kwam een paar keer goed weg omdat het vizier van de spitsen niet op scherp stond.

Toch kwam BZS ook tot een aantal kansen. Een schot van Niels werd geblokt en bij een volgende kans werd de bal nog net voordat Niels kon schieten aangeraakt door een verdediger met zijn teen.

De mooiste aanval van de gehele wedstrijd was ook van BZS. Een aanvalsopbouw van achteruit over veel schijven kwam uiteindelijk bij Youssef. Door het snelle circulatiespel werd hij volledig vrijgespeeld op de 16 meter. Zijn schot verdween echter helaas hard, maar net naast de verkeerde kant van de paal.

Zo werd de rust met 0-0 bereikt. Martijn die pas 1 x getraind heeft werd vervangen door Joey.

De 2e helft had BZS de zaakjes verdedigend beter op orde. Everstein wist niet meer gevaarlijk te worden.
Extra zuur is het dan ook dat uiteindelijk het enige doelpunt van de wedstrijd in de 65e minuut volgt vanuit een slechte terugspeelbal. (0-1)

Sanco kwam nog in het veld voor Niels en een kwartier voor tijd kwam Paul nog in het veld voor Youssef.
BZS nam al het risico om er nog een gelijkspel uit te halen. Er ontstonden nog een aantal gevaarlijke situaties voor het doel van Everstein maar gescoord werd er niet meer.

Ondanks de nederlaag kunnen we met een positief gevoel terugkijken op deze wedstrijd.

Komende zondag speelt BZS de laatste bekerwedstrijd, thuis tegen Buren.