BZS 1 wint eerste bekerwedstrijd

Mannen, 1, Groep 2 09

20 augustus 2016 14:30

Wildenberg, J.H. van den

Ondanks dat vaak gezegd wordt dat bekerwedstrijden oefenwedstrijden zijn, moet je gewoon vol voor de winst spelen.

De eerste helft ging gelijk op. Het spel van BZS was vaak te slordig en in een te laag tempo. Ondanks het matige spel kwamen we wel tot een aantal uitgespeelde kansen via Twan en Erik.

Toch viel in de 30e minuut aan de andere kant de 1-0. Er werd verdedigend niet ingegrepen en de spits kon eenvoudig scoren. 1 minuut voor rust was BZS in de aanval op de helft van TEC. De grensrechter vlagde weer (onterecht) voor buitenspel en de scheidsrechter stemde hier helaas mee in.

BZS leverde commentaar en kreeg op de rand van onze eigen 16 meter een vrije trap tegen. Deze werd ook nog eens binnen geschoten en zo gingen we rusten met een 2-0 achterstand.

In de rust besproken dat we van deze ploeg hoe dan ook moeten winnen. Zelfs nu met een 2-0 achterstand zou dat moeten kunnen als we de bal sneller zouden spelen en voor meer beweging zorgen. Ook conditioneel zijn we sterker als de tegenstander dus de 2e helft zouden we ook meer ruimte moeten krijgen.
Van achteruit moest Rene in balbezit meer doorschuiven om zo tot een beter positiespel te komen.

BZS startte fanatiek aan de 2e helft en al na 5 minuten werd de 2-1 gescoord door Youssef.
Nu was het zaak om door te drukken en vele aanvallen volgden richting het doel van TEC. In de 60e minuut kwam de 2-2 tot stand, gescoord door Erik.

BZS wilde meer en bleef jagen op de winnende treffer. Via een mooie aanval kwam de bal in de 78e minuut via Niels bij Jory terecht. Jory kapte zijn tegenstander uit en schoot knap raak bij de 2e paal (2-3).

De snelle spits van TEC kreeg kort hierna binnen een halve minuut 2 x geel en dus rood en kon vertrekken wegens commentaar op de leiding.

BZS ging erg slordig om met deze man-meer-situatie en bracht zichzelf bijna nog in de problemen.

Uiteindelijk wint BZS volkomen verdiend de 1e bekerwedstrijd. SC Everstein, uitkomende in de 3e klasse won met 2-5 uit bij Buren. Everstein komt komende dinsdag om 20.00 uur op bezoek in Beusichem.

Ook dan zal BZS weer voor de winst gaan.