BZS F2 sluit competitie winnend af

Sleeuwijk F3

... (schot)
Sem Ducaat (schot)
Sven van Beusichem (afstandschot)

F-pupillen zaterdag, F2, 1e klasse S4

23 april 2016 9:15

Gerwin van Beusichem

Zaterdag 23 april

De laatste thuiswedstrijd van het seizoen tussen BZS F2 en Sleeuwijk F3 staat op het programma om 09.15 uur op het sportcomplex van BZS.

Zonder Rick, maar met de rest weer aardig hersteld van griepjes en pijntjes, werd de warming-up geconcentreerd afgewerkt. Het supporterslegioen was ook weer ruimschoots aanwezig om de jongens fanatiek aan te moedigen.

Nadat scheidsrechter Gerwin (bedankt voor het fluiten) voor de aftrap had gefloten, werd gestart met de wedstrijd en nam BZS F2 direct het heft in handen en zocht goed de aanval. In de 6e minuut weet Sven de bal prima diep te spelen om Sem en op volle snelheid weet Sem de 1-0 bekeken in de hoek te schuiven. Het spel speelt zich daarna veelvuldig af op het middenveld en behalve een paar terugspeelballen op keeper Louis weet de achterhoede, wisselend bestaande uit Sven, Seth, Ronald en Sten (g) zich goed staande te houden en schuiven dan ook veelvuldig in. Het middenveld met Rogier, en de spitsen Sem en Sten (k) zien diverse pogingen om bij het doel van Sleeuwijk F3 te komen, regelmatig stranden in hoekschoppen of een tegenstander kan nog net zijn voet er tussen krijgen. In de 11e minuut ziet Sleeuwijk F3 kans om een kleine kans om te zetten in een doelpunt en scoort de 1-1. BZS F2 neemt daarna steeds meer het spel over en in de 13e minuut stuurt Sten (k) zijn collega spits Sem de diepte in en wederom weet hij de achterhoede van Sleeuwijk F3 eruit te lopen en zet de 2-1 op het scorebord. Na een hoekschop vanaf de rechterkant, haalt Sven ongenadig hard uit en schiet in de 19e minuut de 3-1 binnen. Nog is de 1e helft niet afgelopen, want Rogier weet in de 20e minuut de keeper van Sleeuwijk F3 te verschalken en schiet beheerst, diagonaal vanaf links, de 4-1 binnen.

Vanaf de aftrap voor de 2e helft golft het spel op en neer, zonder dat er grote kansen aan beide kanten te zien zijn. Hoekschoppen leveren zowel bij BZS F2 alsmede bij Sleeuwijk F3 niets op en het spel kabbelt min of meer voort. In de 29e minuut krijgt Sem de bal goed aangespeeld in de diepte en hij weet behendig zijn 3e doelpunt van de wedstrijd aan te laten tekenen en scoort de 5-1. De resterende tijd van de 2e helft blijft het spel op en neer golven, maar weten beide teams niet meer te scoren. Wel weten de jongens van BZS F2 elkaar prima te vinden en laten verzorgd voetbal zien.

De afsluitende penaltyreeks door BZS F2 met 5-4 gewonnen van Sleeuwijk F3.

De 2e plaats is veiliggesteld en dat is een uitstekende prestatie van BZS F2.

Namens een trotse technische staf.

Jongelui, ouwelui, beste lezers, we groeten u,

Gerwin

Henrico