BZS D1 slaat aanval op positie af.

VVAC D1

BZS JO13-1

D-pupillen zaterdag, D1, 2e klasse D24

23 januari 2016 11:45

Afgelopen zaterdag werd er afgereisd naar het voor ons verre Ottoland waar de wedstrijd versus VVAC D1 gespeeld moest worden. In de competitie voor ons een belangrijke wedstrijd, immers kon VVAC bij winst over BZS D1 heen gaan.
In de oefenwedstrijd versus Buren D1 was het al uitgeprobeerd en nu in een echte competitiewedstrijd moest het waar gemaakt worden. Er werd gestart in een 1-3-4-3-opstelling waarin Luc Flikweert de laatste man positie bemande. Guus Immink met de punt naar achteren speelde op het middenveld en Jesse Krabbers met de punt naar voren.
Aanvankelijk kwam VVAC goed uit de startblokken. Wellicht had dit ook te maken dat er voor onze D1 er geen ruimte was om een warming-up te doen op het complex van VVAC. Maar zeer zeker had VVAC de eerste 10 minuten een veldoverwicht en kwam BZS niet aan voetballen toe. Hoewel dit voor VVAC niet tot noemenswaardige kansen leiden.
Na 10 minuten kon BZS zich steeds makkelijker onder de druk uit voetballen. Alwin Hoogendoorn moest zich geblesseerd laten wisselen na dat hij een beuk in zijn rug had gekregen.
In de rust moest er zeer zeker wat details besproken worden. Het blijft voor sommige spelers moeilijk om zich aan de vooraf gemaakte afspraken te houden.
Na ca. 10 minuten in de 2e helft vonden er wat wisselingen plaats waardoor Jesse Krabbers uiteindelijk in de spits kwam te spelen.
VVAC plaatse één van zijn schaarse aanvallen waar de bal te diep werd gespeeld. Een oprapertje voor keeper Joost Rutten. Een middenvelder van VVAC, overigens hun beste speler, zag er toch nog wel brood in en liep door op Joost. Grote inschattingsfout van de speler van VVAC. Joost had de bal al lang klemvast en uiteindelijk een grote botsing tussen Joost en de VVAC-speler. De knie van de speler kwam tegen het hoofd van Joost. Joost was enigzins aangeslagen maar kon de wedstrijd vervolgen, overigens kon de speler van VVAC dat niet.
Bas Vulling die ontzettend goed in de wedstrijd zat en zijn directe tegenstander een ontzettende rotdag bezorgde ging zich ook aanvallend met de rechterkant bemoeien. Eerst won hij het duel van de linksbuiten daarna zette hij een combinatie op waardoor Jesse in balbezit kwam op de rechterkant. Deze schudde ook een paar spelers van zich waarna hij een superstrakke voorzet voor het doel langs gaf. Loris Baauw hoefde er alleen maar tegenaan te lopen. 0-1 BZS!
VVAC was zeer aangeslagen en BZS profiteerde hiervan de volgende aanval was al weer gaande. De VVAC-keeper kon een afstandsschot niet vasthouden waardoor de bal voor de voeten van Joshua de Jongh viel. Deze hoefde hij alleen maar in te tikken. 0-2 BZS!
Hierna werd de wedstrijd gecontroleerd uitgespeeld. Mooie overwinning tegen een sportieve ploeg op een mooi complex met een goede scheidsrechter.