BZS 1 speelt gelijk tegen RKTVC

13 maart 2016 14:30

IJzerman, A.H.

BZS 1 speelt gelijk bij RKTVC, 1-1
Op het nippertje heeft BZS een gelijkspel uit het vuur gesleept.
Maar het was niet onverdiend.
De 1 e helft was een matige partij.
BZS zonder Erik en Julian; Robin H, Jermain, en Joey en Teun op de bank.
BZS had in de 1e helft de zaakjes aardig onder controle en hield RKTVC op afstand.
Mede doordat Kelvin de gevaarlijke linksbuiten goed afstopte.
Voordat RKTVC op voorsprong kwam in de 40 e minuut, hadden beide teams wat schoten en dergelijke.
In de 40 e minuut liepen Youssef en Kelvin op het middenveld elkaar in de weg.
De bal kwam bij de linksbuiten terecht die vrij door kon lopen en voorgaf. Via de rechtsbuiten ging de bal naar de spits die inschoot. 1-0. Hierna had Bjørn nog een redding.
In de 44 e minuut had BZS een van zijn beste aanvallen.
Over rechts kon Martijn na een combinatie goed doorgaan. Alleen Voor de keeper schoot hij tegen de keeper op. Niels kwam inlopen maar kreeg de bal niet. Hierna nog een corner voor BZS, Martijn schoot hard in, maar de keeper redde fraai.
Na rust zette BZS meer druk, maar was RKTVC gevaarlijk met uitvallen.
Robin H was in het veld gekomen voor Youssef. RKTVC kreeg wat mogelijkheden om te scoren, maar dat lukte niet en daardoor bleef BZS in de wedstrijd.
De beste mogelijkheid kregen ze in de 75 e minuut. Jeroen maakte hands en dus penalty.
Bjørn ranselde het schot gewoon uit het doel. Goed gedaan. Even hiervoor had BZS op links een snelle aanval opgezet. Martijn zette voor, de keeper stompte de bal het veld. In, Niels schoot in vrije positie in, maar de bal ging via een been naast.
In de slotfase kreeg Werner de bal aangespeeld in het strafschopgebied Hij stond op de achterlijn en werd aangetikt. Penalty. De penalty werd feilloos ingeschoten door Werner.
Daarmee behaalde BZS een terecht punt, alleen wel op erg laat tijdstip, maar het was wel verdiend.

De spannende voorwedstrijd tussen RKTVC F9 en BZS F4 werd uiteindelijk gewonnen met 7-4 door RKTVC F9. Een ontzettend leuke wedstrijd, waarbij het 1e van BZS ook is komen kijken. Iedereen bedankt.