BS JO11-1 haalt 1e 3 punten na de winterstop tegen DSC JO11-1

13 april 2019 12:45

Peter van Dinther

Opstelling

De thuiswedstrijd tussen de teams van BZS JO11-1 en DSC JO11-1 staat op het programma. Zowel de langdurig geblesseerde Sten (g) als de helaas met school voetballend geblesseerd geraakte Youri zijn te geblesseerd om mee te doen. Jimmi Verweij is als reserve speler vanuit de JO9-1 toegevoegd aan de selectie van vandaag. Ook trainer Michel geeft vandaag weer acte de préséance en zal keeper Louis ondersteunen en coachen. Het supporterslegioen is vandaag niet echt ruim aanwezig, waar was iedereen?,  en de scheidsrechter vandaag is Peter van Dinther (Peter bedankt voor het fluiten).

Om 12.45 uur fluit de scheidsrechter voor de start van de wedstrijd. DSC JO11-1 laat direct zien waarvoor ze gekomen is, namelijk 3 punten. DSC JO11-1 combineert er vanaf de aftrap lustig op los en dringt BZS JO11-1 steeds ver terug op eigen helft. Enkele mogelijkheden voor DSC JO11-1 zijn er te zien, echter ook BZS JO11-1 laat zich niet onbetuigd. Via Joep, Rogier en enkele afstandsschoten van Sven zijn er ook aan die zijde diverse mogelijkheden te noteren. Beide ploegen weten elkaars verdediging met enige regelmaat te etsten en zowel keeper Louis alsmede zijn collega keeper van DSC JO11-1 moeten regelmatig hun kunsten laten zien. Dat de tactische ingrepen vandaag hun uitwerking hebben, blijkt uit de ruststand, welke 0-0 is.

In de rust geven de trainers Henrico, Martin en Michel de nodige tactische tips mee, maar bovenal is het spelplezier en vertrouwen weer terug.

In de 2e helft is het BZS JO11-1 die steeds vaker tracht aan te vallen echter ook DSC JO11-1 weet al prima combinerend diverse keren er goed door te komen en in de 41e minuut gebeurt het meest rampzalige scenario. Na een klap in het gezicht van Silas, mag er doorgespeeld worden en scoort DSC JO11-1 vanaf een meter of 20 met een boogbal hoog en onhoudbaar ploft de bal tegen het net, 0-1. Het zelfvertrouwen wat BZS JO11-1 weer gevonden blijkt te hebben, betaald zich direct uit. Want reeds in de 43e minuut weet BZS JO11-1 tegenstander DCS JO11-1 zo vast te zetten, dat deze uit wanhoop de bal naar voren trachten te schieten. Joep onderschept de bal en in 1 rush snelt hij naar het doel van DSC JO11-1, speelt 2 tegenstanders uit en knalt de bal onhoudbaar in de verre rechterhoek binnen, 1-1. Steeds meer golft het spel op en neer en beide teams krijgen mogelijkheden en ook stevige kansen. Vanaf de rechterkant geeft Silas een prima voorzet met zijn rechter chocoladebeen op Rogier, die kopt de bal fantastisch in, echter de keeper van DSC JO11-1 houdt de bal net voor de doellijn nog tegen. In de 48e minuut weet Joep met een prima pass de diepgaande Silas aan te spelen, op Berghuissiaanse wijze (ik weet het, daar kan die jongen ook niets aan doen dat hij voor Feijenoord is, sommige mensen komen op latere leeftijd tot inkeer wanneer ze goed voetbal weten te waarderen en fan van een echte goede ploeg worden zoals we woensdagavond nog allemaal hebben kunnen zienJ), krult hij de bal met zijn goede linkervoet rechts naast de uitkomende keeper en staat BZS JO11-1 zowaar op een 2-1 voorsprong. Van beide kanten wordt er gestreden om iedere meter. Beide teams krijgen nog een aantal kansen en corners hoewel het spannend blijft tot het laatste fluitsignaal, wint BZS JO11-1. Gelukkig voor BZS JO11-1 staan ze vandaag een keer aan de goede kant van de en trekken ze de 2-1 overwinning over de streep.

Na de laatste 2 jaar 3 keer van de 3 keer verloren te hebben van DSC, zit BZS nu toch aan de goede kant van de score.

Met angst en beven werd de spong 1,5 meter in de lucht van trainer Martin aanschouwd, gelukkig liep hij geen verdere schade op aan zijn knie. Maar dat er eindelijk 3 punten verwelkomd mochten worden, daar waren de spelers en de technische staf wel aan toe. Het is enige tijd geleden, maar wat was de ontlading heerlijk om te zien. Een verdiende overwinning en de 1e 3 punten na de winterstop. Nu 2 weken geen wedstrijden en lekker trainen met zijn allen. Zaterdag 4 mei staat de zware uitwedstrijd tegen IFC JO11-1 om 10.45 te Hendrik-Ido-Ambacht op het programma.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin