BZS JO11-1 schrikt te laat wakker en verliest van Unitas JO11-1

11 mei 2019 10:45

Naud van de Kar

Opstelling

Na een aantal uitwedstrijden staat vandaag de thuiswedstrijd tussen BZS JO11-1 en Unitas JO11-1 op het programma. Met een complete technische staf en zowaar weer een complete selectie, wordt de warming-up onder een stralende zon uitgevoerd.

Om 09.45 uur fluit scheidsrechter Naud van de Kar (Naud bedankt voor het fluiten) en binnen 30 seconden lag via de rechterkant de bal al achter keeper Louis in het doel, 0-1 voor Unitas JO11-1. BZS JO11-1 wordt hardhandig wakker geschud hierdoor en nu mogen ze zelf aftrappen. Gaandeweg begint BZS JO11-1 uit zijn schulp te komen en er zijn diverse kansen en mogelijkheden te noteren, echter tot een doelpunt weten ze nog niet te komen. Steeds meer begint BZS JO11-1 tegenstander Unitas JO11-1 onder druk te zetten en na diverse wat minder succesvolle acties weet Joep in de 10e minuut, na een assist via de rechterkant van Sten (k) de 1-1 binnen te schieten met zijn linkervoet in de kruising. Het spel golft daarna op en neer en beide keepers moeten diverse reddingen verrichten om de 1-1 rusttand te bewerkstelligen.

In de 2e helft is BZS JO11-1 direct wederom niet bij de les en tot ongeloof van alles en iedereen ligt de bal binnen een minuut alweer achter Louis, 1-2 voor Unitas JO11-1. In de 33e minuut wordt het 1-3. Veel acties in de 2e helft weten net niet een speler van BZS JO11-1 te bereiken en de daardoor wordt zienderogen ook het zelfvertrouwen minder en maakt een stukje machteloosheid en frustratie zich van de spelers meester. Toch blijven ze het proberen en diverse corners leveren helaas ook niets op. Uiteraard blijft ook Unitas JO11-1 gevaarlijk en ze dwingen BZS JO11-1 hun restverdediging goed in de gaten te houden en niet allemaal mee ten aanval te trekken. In de 55e en de 58e minuut weet Unitas JO11-1 dan ook nog respectievelijk de 1-4 en de 1-5 te scoren en dit zal dan ook de eindstand zijn.

Zaterdag 19 mei speelt BZS JO11-1 om 12.45 uur de laatste thuiswedstrijd voor dit seizoen in de hoofdklasse tegen ASWH JO11-1, de directe concurrent om de onderste plaatsen. Jullie aanmoedigingen worden zeer gewaardeerd en we zien jullie dan ook graag weer langs de lijn volgende week zaterdag.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin