BZS JO11-1 toont enorme inzet tegen Sliedrecht JO11-1

23 maart 2019 12:45

Jarno van de Wetering

Opstelling

De thuiswedstrijd tussen BZS JO11-1 en Sliedrecht staat op het programma. Zowel Stijn als Sten (g) zijn nog steeds geblesseerd en Silas heeft zich ziek gemeld. Bram Frantzen en Jimmi Verweij zijn bereidt om mee te doen. Het supporterslegioen is vandaag weer in ruime mate aanwezig en de scheidsrechter vandaag is Jarno van de Wetering (Jarno bedankt voor het fluiten.

Om 12.45 uur fluit de scheidsrechter voor de start van de wedstrijd. Sliedrecht JO11-1 combineert er vanaf de aftrap lustig op los en reeds in de 2e minuut scoren ze dan ook de 0-1. BZS JO11-1 staat weer op achterstand, echter stroopt de mouwen nog een keer extra op en kiest keer op keer voor de aanval. Hoewel BZS JO11-1 diverse kansen krijgt, o.a. Joep, Rogier, Bram, Sven en Youri creëren de nodige mogelijkheden, de fantastisch keepende sluitpost van Sliedrecht JO11-1 pareert iedere bal. Zelfs na de voor BZS JO11-1 verfoeide time-out, is hetzelfde spelbeeld te zien. Het golft op en neer en de verdediging van BZS JO11-1 bestaande uit Sten (k), Seth, Thim en keeper Louis heeft de handen vol aan de aanvallers van Sliedrecht JO11-1, waarbij met name de rechtsbuiten van Sliedrecht JO11-1 de verdediging van BZS JO11-1 wel heel veel werk bezorgde. In de 27e minuut wordt er aan de zijlijn een overtreding begaan op Thim, echter de scheidsrechter laat doorspelen. De bal wordt voorgegeven vi a de rechtsbuiten van Sliedrecht JO11-1 en het wordt, tegen de verhouding in, 0-2. Net voor het rustsignaal schiet Bram nog net naast aan de rechterkant van het doel, buiten het bereik van de keeper. In de stand komt geen verandering tot de rust.

Trainers Henrico en Martin geven in de rust de spelers van BZS JO11-1 aan vooral door te gaan met het spel van de 1e helft, er wordt redelijk gevoetbald, echter het scoren zit BZS JO11-1 niet mee.

De 2e helft start, zoals de 1e helft eindigde. Namelijk met een prima schot van Bram, welke de kruising nipt mist. Beide ploegen tonen een enorme inzet en het spel gaat in rap tempo op en neer. In de 35e minuut weet Bram met een prima pass Rogier diep aan te spelen en deze rondt bekwaam dit buitenkansje af, 1-2. BZS JO11-1 tracht de gelijkmaker te maken, echter het is Sliedrecht JO11-1 die uit een hoekschop de 1-3 aan laat tekenen in de 42e minuut. BZS JO11-1 spreekt nogmaals extra krachten aan en zoekt keer op keer de aanval, Sliedrecht JO11-1 weet ook met enige regelmaat de voorwaartsen te bereiken en er ontvouwt zich steeds meer een wedstrijd welke op karakter beslist zal gaan worden. Het spel wordt steeds fysieker en in de 45e minuut wordt Youri met een stevige overtreding in het doelgebied naar achter getrokken en neergehaald. De vrije trap van BZS JO11-1 zorgt helaas niet voor de aansluittreffer. In de 47e minuut verschijnt de 2-3 alsnog wel op het scorebord, doordat BZS JO11-1 aan de linkerkant, op een meter of 5 van de achterlijn, een vrije trap te nemen krijgt. Doordat de spelers van Sliedrecht JO11-1 teveel met elkaar bezig zijn, maakt Seth van de gelegenheid gebruik door perfect de bal op het hoofd van de vrijstaande Youri neer te leggen, deze scoort dan ook de verdiende 2-3. BZS JO11-1 tracht er nog een gelijkspel uit te halen en brengt Jimmi in. Deze weet een minuut of 5 voor tijd nog een prima voorzet vanaf de rechterkant in het doelgebied in te brengen, echter helaas kan een speler van BZS JO11-1 hier niet bij en de bal wordt dan ook door Sliedrecht JO11-1 weggewerkt. Een minuut later weet Sven hoog Youri aan te spelen en die tracht met een bal hoog boven de uitkomende keeper van Sliedrecht JO11-1 heen in het doel te krijgen, de bal komt 10 centimeter aan de verkeerde kant van de paal terecht. Jammer voor BZS JO11-1, maar Sliedrecht JO11-1 weet de 2-3 over de eindstreep te trekken.

Op basis van de inzet en kansen c.q. mogelijkheden was een gelijkspel terecht geweest, het scoren zat echter ook vandaag niet mee. Wanneer BZS JO11-1 de volgende wedstrijd ook weer dezelfde inzet laat zien, zal het vast en zeker tot een overwinning kunnen leiden.

Zaterdag 30 maart staat om 10.00 uur de uitwedstrijd tegen Alblasserdam JO11-1 op het programma voor BZS JO11-1. Hopelijk dat we dan een keer aan de goede kant van de score zitten.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin