BZS JO11-1 is het lek nog niet te boven tegen Kozakken Boys JO11-1

Hoofdklasse 4

16 maart 2019 10:00

Opstelling BZS JO11-1

De uitwedstrijd tussen Kozakken Boys JO11-1 en BZS JO11-1 staat op deze stormachtige en regenachtige ochtend op het programma. Hoewel zowel Sten (g) als Stijn meegaan, zijn ze beiden te geblesseerd om mee te kunnen doen. Beterschap en snel herstel toegewenst voor beiden. Dat betekent dat er vandaag maar 1 wissel zal zijn. Het supporterslegioen is vandaag in zeer ruime mate aanwezig, dus vol goede moed wordt richting Werkendam gereden. Beide ploegen hebben de punten hard nodig, want tot op heden hebben ze nog geen punt gehaald.

Om 10.00 uur fluit de scheidsrechter voor de start van de wedstrijd. Kozakken Boys JO11-1 neemt vanaf het begin van de wedstrijd direct het initiatief en laat zien alleraardigst combinerend, te kunnen voetballen. De eerste kleine kansen zijn dan ook te noteren voor Kozakken Boys JO11-1. Gaandeweg komt BZS JO11-1 wat onder de druk uit, echter de wind zorgt ervoor dat niet alle passes goed aankomen. Toch wordt het in de 8e minuut 0-1, aanvoerder Seth is mee opgestoomd naar voren en hij krijgt de bal in zijn voeten binnen het zestienmeter gebied aangespeeld door Rogier. Seth weet zich wel raad met deze kans en knalt de 0-1 binnen. Lang kan BZS JO11-1 niet genieten van de voorsprong, want reeds in de 10e minuut laat ook Kozakken Boys JO11-1 zien dat ze kunnen scoren, een zeer gelukkige 1-1 verschijnt er op het scorebord. Aan beide kanten zijn er diverse kansen en mogelijkheden te zien, gescoord wordt er lange tijd niet. In de 26e minuut krijgt BZS JO11-1 een vrije rap op een meter of 20 van het doel te nemen. Sven zet zich achter de bal, echter de verdediging van Kozakken Boys JO11-1 weet de bal weg te werken, recht in de voeten van Sven. Deze speelt de bal opnieuw in en weet Joep te bereiken, Joep speelt zich vrij, haalt uit en de bal ploft achter de keeper tegen het net, 1-2. Enkele minuten later schiet de mee opgekomen Youri keihard de bal vanaf een meter of 10, op de rechterpaal. Maar ook Kozakken Boys JO11-1 valt de laatste minuten voor de pauze nog aan, echter met een 1-2 stand zal de rust bereikt worden.

BZS JO11-1 heeft in de 2e helft de wind schuin in de rug en vanaf het begin van de wedstrijd trekt ze dan ook het initiatief naar zich toe. Combinaties willen nog niet echt lukken bij BZS JO11-1 en Kozakken Boys JO11-1 voetbalt zich dan ook redelijk eenvoudig onder de druk uit. Toch krijgt Joep nog een zeer grote kans in de 38e minuut, echter zijn schot belandt keihard op de linkerpaal. Tot aan de time-out in de 2e helft houden beide teams elkaar behoorlijk in evenwicht. Na de time-out lukt er weinig meer bij BZS JO11-1. Ballen worden snel weer ingeleverd en het commentaar op elkaar begint toe te nemen. In de 48e minuut scoort Kozakken Boys JO11-1 de gelijkmaker, 2-2. BZS JO11-1 tracht met de lange bal over de verdediging van Kozakken Boys JO11-1 heen te komen, echter levert te vaak de bal direct in. De laatste 7 minuten van de wedstrijd wordt de verdediging van BS JO11-1 gebombardeerd tot gatenkaas en in de 55e minuut weet Kozakken Boys JO11-1 de 3-2 aan te laten tekenen. Hoewel BZS JO11-1 het tij tracht te keren door toch nog te proberen de gelijkmaker aan te laten tekenen, is een prima counter van Kozakken Boys JO11-1 ze te machtig en in de 57e minuut wordt het dan ook nog 4-2.

Ook dat is sport, winnen doe je met zijn allen en verliezen ook. Het is wel zaak dat de boys van BZS JO11-1 weer het vertrouwen en acceptatievermogen in elkaar terug krijgen, want met 0 punten uit 3 duels is er veel werk aan de winkel. Het wordt tijd dat er weer punten gepakt gaan worden, tot op heden is de winterstop een zeer hinderlijke onderbreking gebleken. En het is aan BZS JO11-1 om de draad weer op te pakken. Pak de positieve punten eruit en dan gaat het vast de volgende wedstrijd weer een stuk beter.

Zaterdag 23 maart staat om 12.45 uur de thuiswedstrijd tegen Sliedrecht JO11-1 op het programma voor BZS JO11-1. Komt allen BZS JO11-1 aanmoedigen, ze hebben jullie steun hard nodig om de 3 punten in Beusichem te houden. De laatste wedstrijd tussen beide teams, wel kijk zelf maar even hier.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin