BZS JO11-1 overklast ASWH JO11-1 in 6-punten duel

18 mei 2019 12:45

Peter van Dinther

Opstelling

De laatste thuiswedstrijd van dit seizoen tussen BZS JO11-1 en ASWH JO11-1 staat op het programma. Met een complete technische staf en wederom een complete selectie, wordt de warming-up onder een stralende zon uitgevoerd. Het 6-punten duel van vandaag zorgt vooraf voor de nodige spanning, want wie verliest zal naar alle waarschijnlijkheid onderaan eindigen en BZS JO11-1 ziet dit terecht niet echt zitten.

Om 12.47 uur fluit scheidsrechter Peter van Dinther (Peter bedankt voor het fluiten) voor de start van de wedstrijd en binnen 50 seconden lag via een prima actie van Rogier over de linkerkant en perfect voorgegeven op de inkomende en uitstekend afrondende Joep, de bal achter de keeper van ASWH JO11-1 in het doel, 0-1 voor BZS JO11-1. ASWH JO11-1 staat dan wel onderaan in de hoofdklasse, echter ook zij laten zien dat ze behoorlijk goed kunnen voetballen en combineren er met enige regelmaat goed op los. Het is aan de verdediging afwisselend bestaande uit keeper Louis, rechtsback Sten (g), laatste man Youri en linksback Tim en zoneverdediger Sten (k) te danken dat het bij 1-0 blijft. Het middenveld is vandaag bezet met aanvoerder Seth als centrale middenvelder en hij wordt afwisselend op de zijkanten gesteund door Rogier, Sven, Stijn en Silas. Joep is vandaag wederom de diepe spits, al zal hij zich met enige regelmaat goed terug laten zakken naar het middenveld en nemen of Stijn of Sven zijn positie in de spits over. In de 8e minuut is er wederom een prima aanval over de linkerkant en speelt Rogier zijn tegenstander helemaal dol. Rogier wacht een seconde en geeft dan de bal op de wederom inkomende Joep en deze ramt de bal onhoudbaar achter de keeper van ASWH JO11-1, 2-0 voor BZS JO11-1. De thuisploeg neemt steeds meer het heft in handen en kans na kans volgt voor BZS JO11-1. In de 9e minuut gaat Rogier voor eigen succes, na een prima actie en helaas weet de keeper van ASWH JO11-1 de bal uit het doel te ranselen. Een minuut later herhaalt deze situatie zich en is het Joep die de bal net naast schiet. In de 12 minuut wederom een prima actie van Joep, hij speelt Sven aan en deze knalt de bal op de linker doelpaal. In de 14e minuut schiet de mee opgekomen linksback Tim de bal vanaf een meter of 15 recht in de handen van de keeper. In de 15e minuut is het de ingevallen rechtsbuiten Silas die goed de vrijlopende Joep weet aan te spelen. Joep bedenkt zich geen moment, drukt af en ramt de bal onhoudbaar tegen het net, 3- 1 voor BZS JO11-1. In de 18e minuut weet Seth zich met een uitstekende actie op het middenveld zeer goed vrij te spelen, helaas schiet hij de bal vanaf een met of 10 van het doel net over. Doet ASWH JO11-1 dan niets terug? Jazeker wel, in 1 van de spaarzame uitvallen weten ze in de 20e minuut de bal achter keeper Louis te schieten, na een verdedigingsfout in de achterhoede bij BZS JO11-1. Tot aan de rust is het aan beide kanten veel inzet, maar zijn er geen mogelijkheden of kansen meer te noteren. BZS JO11-1 wil wel, maar kan niet en ASWH JO11-1 is niet bij machte om BZS JO11-1 de duimschroeven aan te draaien. Met 3-1 wordt de rust bereikt en kan de technische staf de spelers weer voorzien van wat tactische tips.

Om 13.30 uur fluit scheidsrechter Peter voor de start van de 2e helft. BZS JO11-1 gaat verder met waar ze in de 1e helft grotendeels van de tijd mee bezig was en dat is toch wel zoveel mogelijk aanvallen. In de 32 minuut resulteert dit reeds in de 4-1. Joep is nu de aangever en weet de diepgaande Rogier aan te spelen, het schot wat volgt was zo hard, dat het doelpunt bijna gemist werd door de scheidsrechter. De bal kwam tegen de achterste rechter binnen paal aan en schoot bijna net zo hard het veld weer in als dat de bal het doel in ging, toch de verdiende 4-1. Enkele minuten later kwam BZS JO11-1 er weer eens goed uit en ziet de mee opgekomen Youri zijn kans schoon en drukt zeer hard af. Helaas schiet hij de bal, buiten het bereik van de keeper van ASWH JO11-1, tegen de buitenkant van de linkerpaal. In de 49e minuut is het dan gelukkig wel raak. Een aanval over de linkerkant via Rogier, die de achterlijn weet te halen en de inkomende Stijn weet aan te spelen. Stijn schiet de bal prima binnen en zorgt zo voor de 5-1 op het scorebord. Een minuut later weet Joep de wederom diepgaande Stijn aan te spelen. Op volle snelheid geeft Stijn de bal nog een klein tikje om hem goed neer te leggen voor zijn rechtervoet, het schot wat volgt spat uiteen op de rechterkruising. Na een prima aanval in de 53 minuut weet de verdediging van ASWH JO11-1 een aanval van BZS JO11-1 tot corner te promoveren. Sven zet zich achter de cornerbal en deze weet de uitstekend vrijstaande Joep aan te spelen, deze weet wel raad met dit buitenkansje en schiet de bal hard achter de keeper van ASWH JO11-1 tegen de touwen, 6-1. ASWH JO11-1 ziet zich steeds meer in de verdediging gedrukt worden en de kansen volgen zich in de minuten die komen in rap tempo op. Een schot van Joep gaat net over. Een minuut later schiet Rogier net voorlangs. Weer een minuut later schiet Sven de bal net rechts naast het doel. In de 56e minuut een afstandsschot van Joep, ook nu weer een redding van de keeper van ASWH JO11-1. Toch komt BZS JO11-1 op 7-1, na een afgeslagen aanval van ASWH JO11-1 komt de bal op het middenveld bij Joep. Deze passeert enkele tegenstanders en geeft een dieptepass op de sprintende Sven. Deze bedenkt zich niet en schiet de bal hard achter de keeper van ASWH in de rechterbovenhoek, 7-1. BZS JO11-1 blijft de laatste minuten aandringen echter in de stand van 7-1 komt geen verandering.

Het voetbal was niet altijd 100%, echter er werd geknokt voor iedere meter en zoals reeds vaker gebleken is, dan is BZS JO11-1 een geduchte tegenstander.

Zaterdag 25 mei speelt BZS JO11-1 om 08.30 uur de laatste wedstrijd voor dit seizoen in de hoofdklasse uit in Leerdam.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin