BZS JO11-1 wint sneeuwwedstrijd van Tricht JO11-1

17 januari 2019 18:45

Nicky Dijkhorst

Opstelling

De vakantie zit er weer op en de eerste trainingen zitten weer in de benen, tijd voor een oefenwedstrijd dus. BZS JO11-1 neemt het thuis op tegen oude bekende Tricht JO11-1. Met gastspeler Thim Vernoij in de gelederen wordt op een drassig veld gestart met de warming-up. Gerwin vervangt Henrico aan de zijlijn en zal samen met Martin de boys van BZS JO11-1 begeleiden.

Om 18.45 uur fluit scheidsrechter Nicky Dijkhorst (Nicky bedankt voor de leiding) voor de start van de wedstrijd. Direct na de aftrap van Tricht JO11-1 neemt BZS JO11-1 het initiatief over en trekt ten aanval. Reeds in de 2e minuut krijgt BZS JO11-1 een corner en Rogier legt hem precies voor de voeten van Joep in het strafschopgebied. Joep laat deze buitenkans niet liggen en schiet de bal achter de keeper van Tricht JO11-1. In de 5e minuut komt BZS JO11-1 weer goed door en weet aanvoerder Seth met een dieptepass door het midden Rogier aan te spelen. Hij omspeelt de uitkomende keeper en schiet bekeken de 2-0 in het doel. Gaandeweg begint het helaas te sneeuwen en BZS JO11-1 begint slechter te voetballen, er wordt teveel de lange bal gehanteerd en men vergeet te combineren. Tricht JO11-1 komt er een paar keer gevaarlijk uit, maar de verdediging van BZS JO11-1 geeft weinig cadeautjes weg vandaag. Keeper Louis staat het meeste van te tijd te blauwbekken van de kou en doordat hij nog wat in beweging blijft veranderd LouLou niet in een sneeuwman, want inmiddels is er een stevige sneeuwstorm opgestoken. Sven krijgt nog een mogelijkheid met een afstandsschot en net als met een vrije trap even later kan de keeper van Tricht JO11-1 beide ballen nog net pareren. Seth krijgt de bal nog op een meter of 20 van het doel in 1 keer voor zijn voeten en schiet ongenadig hard op de lat. De buitenspelers zien nog enkele acties op het laatst onderschept worden of tot hoekschop gepromoveerd worden. Net voor de rust in de 28e minuut komt BZS JO11-1 er weer eens goed combinerend uit en op volle snelheid weet Joep de over de rechterkant diep vrijlopende Stijn te bereiken, deze aarzelt geen moment en neemt de bal op zijn pantoffel, 3-0. Met deze stand wordt ook de rust bereikt.

In de rust geeft Martin de spelers van BZS JO11-1 weer de nodige tactische aanwijzingen mee en drukt ze op het hart om toch vooral weer te gaan voetballen en niet iedere bal direct weg te schieten.

Nadat zowel spelers als toeschouwers de besneeuwde en bevroren ledematen weer enigszins op temperatuur hebben gebracht is het tijd om weer naar het veld te gaan.

BZS JO11-1 trapt af en nu is het Tricht JO11-1 wat direct aan begint te dringen. Reeds in de 32e minuut wordt keeper Louis met een afstandsschot in de rechterbovenhoek onhoudbaar gepasseerd. Tricht JO11-1 krijgt direct daarna nog een goede kans op 3-2, echter Louis ziet tussen de sneeuwvlokken door de bal op hem afkomen en pareert de bal nog op tijd. In de 34e minuut komt BZS JO11-1 er weer eens goed uit en Sven speelt de diepgaande Stijn aan en hij schiet de bal in de rechter benedenhoek achter de keeper van Tricht JO11-1, 4-1. De sneeuw neemt inmiddels Alpen/Oostenrijkse vormen aan en dat heeft een stevige invloed op beide teams, goed voetbal is niet langer mogelijk en ze hebben al moeite genoeg om zich staande te houden in deze echt barre weersomstandigheden. Het laatste kwartier van de wedstrijd knapt het op en BZS JO11-1 combineert er weer steeds beter op los. In de 48e minuut krijgt Joep op een meter of 20 van het doel uit een scrimmage de bal voor zijn voeten. Hij controleert de bal prima en passeert een 2-tal verdedigers van Tricht JO11-1 en haalt dan hard en onhoudbaar uit op een meter of 10 van het doel van Tricht JO11-1. Deze bal is de keeper van Tricht JO11-1 en het wordt dan ook 5-1, wat tevens de einduitslag van deze wedstrijd is.

Al met al een prima en nuttige oefenwedstrijd tegen een ook goed voetballende tegenstander, onder grotendeels zeer zéér barre weersomstandigheden. Thim bedankt voor het meedoen, prima gedaan. Complimenten voor de spelers aan beide kanten dat ze het volgehouden hebben, hetzelfde voor de technische staf van beide teams, scheidsrechter Nicky en het toch in behoorlijke mate aanwezige publiek.

Jolanda, heel erg bedankt dat je de bar hebt gedraaid en eenieder van een natje en een droogje hebt voorzien.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Met sportieve groet,

Gerwin