BZS JO11-1 speelt spannende bekerkraker tegen DSC JO11-1

... (schot)
... (scrimmage)
... (schot)
Sven van Beusichem (vrije trap)

15 december 2018 10:30

Naud van de Kar

Matchday

De laatste wedstrijd voor de winterstop staat voor de boys van BZS JO11-1 op het programma en ze mogen vandaag in de vrieskou aantreden voor de beker tegen hun leeftijdsgenoten van DSC JO11-1. Helaas is de selectie niet compleet, Youri heeft nog teveel last van de griepbacillen en we wensen hem dan ook veel beterschap toe. BZS JO11-1 weet dat ze vol aan de bak moeten tegen deze tegenstander, want in de competitie ging de thuiswedstrijd reeds met 2-4 verloren.

Om 10.30 uur fluit scheidsrechter Naud van de Kar (Naud bedankt voor de prima leiding) voor de start van de wedstrijd. DSC JO11-1 neemt vanaf de aftrap het initiatief en probeert combinerend er bij BZS JO11-1 doorheen te komen. Reeds in de 2e minuut volgt er een aanval over de rechterkant van DSC JO11-1 en de rechtsbuiten schiet de bal hard in de rechter benedenhoek van keeper Louis. BZS JO111-1 had dit blijkbaar nodig, want eenmaal wakker geschud ziet ook het veldspel er in 1 keer stukken beter uit en het combinatievoetbal wat op de mat wordt gelegd mag er zijn. Na enkele mogelijkheden van Joep en Rogier, welke vakkundig door de verdediging van DSC JO11-1 gepareerd worden is het in de 14e minuut toch raak voor BZS JO11-1. Een hoekschop vanaf de linkerkant wordt perfect door Rogier voorgegeven en Joep zet zijn hoofd er prima tegenaan, 1-1. De traditionele time-out in de 15e minuut vindt plaats en daarna raakt BZS JO11-1 eigenlijk tot aan de rust geen bal fatsoenlijk meer. De term hots knots voetbal is dan ook hierop van toepassing, BZS JO11-1 is volledig van slag en is alleen maar de aanvallen van DSC JO11-1 aan het tegenhouden. In de 24e minuut wordt het dan ook 1-2 voor DSC JO11-1, doordat een corner op een ietwat gelukkige wijze via het scheenbeen van een DSC JO11-1 speler in het doel achter keeper Louis tegen het net ploft.

In de rust geven trainers Henrico en Martin de spelers van BZS JO11-1 weer de nodige tactische aanwijzingen en drukken ze de spelers op het hart om toch vooral weer opbouwend te gaan voetballen en niet iedere bal direct weg te schieten.

Nadat zowel spelers als toeschouwers de bevroren ledematen weer enigszins op temperatuur hebben gebracht is het tijd om weer naar het veld te gaan.

BZS JO11-1 heeft de tips ter harte genomen en is wat meer op de helft van DSC JO11-1 te vinden. Het begint steeds meer een echt bekerduel te worden en aan beide kanten zijn er diverse kansen en mogelijkheden te zien. Pogingen van Stijn, Silas, Rogier, aanvoerder Seth en Joep treffen helaas net geen doel, of de verdediging van DSC JO11-1 weet er nog een voet tussen te krijgen of geeft de nodige hoekschoppen weg. Aan de andere kant moet Louis ook een aantal keren laten zien dat hij wel een bal tegen kan houden en dat gaat hem goed af. Toch moet hij in de 47e minuut na een counter van DSC JO11-1 capituleren en scoort DSC JO11-1 de 1-3. De technische staf van BZS JO11-1 grijpt in en Sten (k) wordt van laatste man gepromoveerd tot spits, BZS JO11-1 gaat nu vol op de aanval spelen. Ondanks het ijskoude weer is de inzet hartverwarmend en worden over het gehele veld felle duels uitgevochten. Steeds weer is BZS JO11-1 voorin te vinden en volgen de hoekschoppen zich in rap tempo op, de spanning neemt steeds meer toe. In de 51e minuut krijgt BZS JO11-1 op een meter of 20 van het doel van DSC JO11-1 een vrije trap en Sven zet zich achter de bal. Hoewel een kluwen van spelers voor het doel van de keeper van DSC JO11-1 is te vinden knalt Sven de bal onbedaarlijk hard achter de verbouwereerde keeper van DSC JO11-1, 2-3. Het wordt nu echt pompen of verzuipen en BZS JO11-1 gooit alles wat ze hebben in de strijd, echter ook DSC JO11-1 ruikt de overwinning en laat zich niet kennen. Het is dat de Rico Verhoeven van BZS JO11-1, Sten (g) nog een paar keer handelend op kan treden, anders waren de uitbraken van DSC JO11-1 nog gevaarlijker geweest. Het spel gaat in een razend tempo op en neer en voor iedere meter wordt geknokt. Helaas blijkt BZS JO11-1 niet meer in staat om de keeper van DSC JO11-1 nog te verschalken en verliest dan ook met 2-3. Helaas uitgeschakeld voor de beker, maar BZS JO11-1 mag met opgeheven hoofd terugkijken op een wedstrijd waarin ze zeer zeker niet op mentaliteit verloren hebben. Dan maar na de winterstop weer de strijd aan in de hoofdklasse.

Hoewel het eenieder bijna niet ontgaan kan zijn, de plaatselijke EMTE heeft in samenwerking met BZS een voetbalplaatjes actie op touw gezet. Vanmiddag om 14.30 uur is de feestelijke aftrap hiervan in de kantine van BZS en met ingang van zondag 16 december allemaal jullie boodschappen bij de EMTE doen om zo snel mogelijk en zoveel mogelijk voetbalplaatjes albums vol te krijgen.

Namens BZS JO11-1 iedereen alvast heel prettige feestdagen en een gezond, sportief en gelukkig nieuwjaar.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Met sportieve groet,

Gerwin