BZS JO11-1 krijgt les in effectief afronden en verliest van Jong Brabant JO11-1

8 december 2018 9:00

Opstelling BZS JO11-1

Matchday

De laatste competitiewedstrijd voor de winterstop uit tegen Jong Brabant JO11-1 staat op het programma voor BZS JO11-1. Trainers Martin en Henrico zijn vandaag supporter bij het kampioensteam van BZS JO9-2, welke we uiteraard hierbij van harte feliciteren met het behaalde kampioenschap en zijn dan ook niet aanwezig. Bart en Gerwin nemen de honneurs waar en met een zeer uitgedund supporterslegioen wordt op een donkere, natte en vroege zaterdagochtend de lange reis naar Berkel-Enschot om 07.35 uur ondernomen.

Om 09.00 uur fluit de warrig en slecht fluitende scheidsrechter voor de start van de wedstrijd. Hoewel BZS JO11-1 weet dat ze vol aan de bak moeten tegen de nummer 2 van de competitie, is vanaf het begin af aan het verschil qua stand niet te zien. BZS JO11-1 valt aan en dringt Jong Brabant terug op eigen helft. Diverse kansen en mogelijkheden zijn er te zien voor BZS JO11-1. Een schot van Youri gaat via de lat over. De keeper van Jong Brabant JO11-1 moet diverse keren zijn kunsten laten zien en weet ternauwernood nog een paar ballen tot hoekschop te promoveren. Na de time-out is het spel beter in balans en volgen er hoekschoppen aan beide kanten. Echte grote kansen zijn er niet te noteren en de verdediging van BZS JO11-1 bestaande uit Sten (g), Youri en Sten (k) houden de tegenstander van keeper Louis vandaan.. In de 28e minuut krijgt Jong Brabant JO11-1 de bal aan de rechterkant van het zestienmeter gebied te pakken. De buitenspeler schiet op doel, Joep tracht de bal te blokkeren en via de bovenkant van zijn schoen vliegt de bal onhoudbaar voor keeper Louis in het doel, 1-0.

In de 5 minuten rust en zonder drinken! trachten Bart en Gerwin de boys op te peppen voor de 2e helft en bespreken nogmaals de tactiek met hoog druk zetten met ze doorgenomen. Aan het begin van de 1e helft ging dit namelijk uitstekend. Aangezien we in de 2e helft met wind zullen voetballen, gaan we nog aanvallender van start en met een versterkt middenveld wordt de 2e helft gestart.

Al vrij snel in de 2e helft valt aanvoerder Seth uit en zal het moeilijk worden de inmiddels opgelopen achterstand van 2-0 in de 34e minuut en 3-0 in de 35e minuut, ongedaan te maken. BZS JO11-1 pakt de aanvallende draad weer op en er zijn mogelijkheden voor Stijn, Sven, Silas, Rogier, Joep en Youri. De hoekschoppen die BZS JO11- vandaag krijgt willen er ook niet in en in de counter krijgt Jong Brabant JO11-1 nog een enkele kans. In de 53e minuut wordt het 4-0 en in de 57e minuut 5-0. Achter ballen bij BZS JO11-1 worden door de scheidsrechter gepromoveerd tot hoekschoppen voor Jong Brabant JO11-1. Ingooien gaan ook allemaal het laatste kwartier naar Jong Brabant JO11-1 volgens de scheidsrechter. BZS JO11-1, zowel spelers als staf, wordt steeds gefrustreerder door deze abnormale wijze van het leiden van een wedstrijd. Als pleister op de wonde, zet Joep zich in de 59e minuut met een uitstekende pass Silas vrij voor de keeper. Met zijn “slechte” rechtervoet wordt het daaropvolgende stiftje rechts naast de keeper van Jong Brabant JO11-1 in het doel getikt, 5-1.

Een prima 1e helft werd gevolgd door een mindere 2e helft van de zijde van BZS JO11-1. Jammer dat er niet vaker gescoord is, met 8 à 9 goede kansen zijn er meer dan voldoende mogelijkheden geweest op een beter resultaat. Helaas ging de tegenstander veel effectiever om met iets minder kansen. Volgende week maar trachten het goed te maken voor de beker thuis tegen de kampioen van een half jaar geleden DSC JO11-1. In de hoofdklasse competitie werd er thuis nipt met 2-4 verloren van deze tegenstander.

Mocht je vanmiddag nog tijd over hebben, kom dan bij BZS het team van BZS JO17-1 tegen hun leeftijdsgenoten van LRC JO17-2 aanmoedigen.

Bij winst kan BZS JO17-1 het kampioenschap in de 2e klasse gaan vieren.
Trainer Casper Ehlhardt en zijn mannen kunnen jullie steun en support goed gebruiken, komen dus!

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin