Hardwerkend BZS 1 wint verdiend

Mannen zondag, 1, 4e klasse F

14 februari 2016 14:30

Osch, B. van

BZS heeft bij FC Engelen een verdiende overwinning behaald, het werd 1-3.

BZS, zonder Werner, Julian, en Alex. Joey , Kelvin en Jermain zaten in de wissel, Nelson was grensrechter, begon verder in de normale opstelling.
Wel waren de omstandigheden niet al te best koud,  natte sneeuw, kunstgras was goed bespeelbaar.
BZS begon goed aan de wedstrijd en drong FC Engelen terug.
Maar de passing en de schoten op het doel waren te onnauwkeurig om echt gevaar te stichten.
In de 15e minuut schoot Erik net voorlangs nadat BZS een vrije trap mocht nemen.
Fc Engelen kreeg in die 1 e helft maar 3 corners te nemen en was niet ongevaarlijk. 1x blokte Jeroen een schot, 1x had BZS geluk toen een schot van dichtbij in de handen van Bjørn werd geschoten en 1x werd een voorzet totaal gemist.
Verder was het BZS wat de klok sloeg, het had het meeste balbezit, maar wist niet doeltreffend af te ronden.
In de 2e helft in de 52 e minuut, een goede actie van Jasper.
Na wat passeer bewegingen schoot hij op het doel, de bal belandde buiten bereik van de  keeper op de paal.
Een minuut later schoot Erik goed in, maar schoot in de handen van de keeper.
In de 55e minuut scoorde BZS dan toch.
Op de rand van de 16 meter lijn kreeg BZS een vrije trap te nemen.
Jasper plaatste de bal loepzuiver op het hoofd van Erik, die onhoudbaar inkopte, 0-1.
Even later kreeg Erik nog een grote kans na een corner van Tom, hij mistte jammer genoeg.
Na die 0-1 ging Fc Engelen pas voetballen en drong BZS terug.
In de 75 e minuut werd een voorzet van rechts doeltreffend afgerond. 1-1.
Fc Engelen rook meer, maar BZS bleef gevaarlijk.
En een minuut later werd het al 1-2. Op de 16 meter lijn kreeg Erik de bal via een kluts de bal in de voeten, met een bekeken rolletje schoot hij 1-2 binnen.
Fc Engelen drong aan, maar BZS gaf geen krimp, mede door enkele verse krachten.
In de 90e minuut werd het 1-3. Jordi zette goed voor en Jermain, alleen vrij voor de keeper, wist er wel raad mee, 1-3.
BZS had het meeste balbezit en had de wedstrijd onder controle en won verdiend.