BZS JO11-1 overklast Wilhelmina JO11-1

BZS JO11-1

Wilhelmina JO11-1

... (schot)
Joep Middelkoop (vrije trap)
Joep Middelkoop (vrije trap)
... (schot)
Youri Mol (afstandschot)

Hoofdklasse 4

6 oktober 2018 12:45

Peter van Dinther

Matchday!

De thuiswedstrijd tussen BZS JO11-1 en Wilhelmina JO11-1 staat op het programma en na 2 nederlagen is de nut en noodzaak van een overwinning gaandeweg de week bij het team erin geslopen. Het supporterslegioen blijkt ruimschoots aanwezig, de zon die schijnt, kortom uitstekend voetbalweer.

Om 12.45 uur fluit scheidsrechter Peter van Dinther (Peter, bedankt voor het fluiten) voor de start van de wedstrijd. Wilhelmina JO11-1 kiest ervoor om BZS JO11-1 direct onderdruk te zetten en dit zorgt de 1e minuten van de wedstrijd voor stevige drukte op de helft van BZS JO11-1. De boys van BZS JO11-1 laten zich niet het kaas van het brood eten en reeds in de 4e minuut weet Joep de vrijstaande Rogier aan te spelen en Rogier bezorgt BZS JO11-1 een 1-0 voorsprong. Een minuut later komt Wilhelmina op bijzonder gelukkige wijze langszij en scoort de 1-1. BZS JO11-1 kan weer van voor af aan beginnen, maar pakt direct weer het initiatief over en in de 6e minuut krult Rogier in 1 keer (licht aangeraakt door een tegenstander in het doelgebied), achter de verbouwereerde keeper van Wilhelmina JO11-1, 2-1. BZS JO11-1 heeft er zin in en blijft de aanval kiezen. Diverse kansen en mogelijkheden zijn er te noteren voor BZS JO11-1. Een vrije trap van Sven wordt op de doellijn door een verdediger van Wilhelmina JO11-1 nog net gekeerd. Toch zal het tot de 12e minuut duren voordat BZS JO11-1 weer het net weet te vinden. Een vrije trap op een meter of 15 van het doel van Wilhelmina JO11-1 wordt door Joep zeer goed binnengeschoten, 3-1. In de 14e minuut krijgt BZS JO11-1 weer een vrije trap te nemen op dezelfde afstand van het doel, echter meer naar de linker buitenkant toe. Joep ziet zijn kans schoon en krult de bal op bijzonder fraaie wijze in de verre hoek achter de keeper, 4-1. Ook Wilhelmina JO11-1 doet nog mee en een hoog afstandsschot is keeper Louis te machtig en ploft net onder de lat achter hem in het doel, 4-2. BZS JO11-1 pakt de aanvallende draad weer op en aanval na aanval rolt op het doel van Wilhelmina JO11-1 af, in de 18e weet Rogier de diepgaande Stijn aan te spelen en Stijn rondt deze kans uitstekend af door de 5-2 binnen te schieten. BZS JO11-1 blijft aandringen en in de 21e minuut ramt de mee opgekomen laatste man Youri de bal vanaf een meter of 20 achter de keeper van Wilhelmina JO11-1, 6-2. In de 23e minuut gaat er weer een verdediger mee naar voren, nu is het de beurt aan rechtsback Sten (g). Hij weet prima Joep aan te spelen, deze bedenkt zich geen moment hij schiet de bal geplaatst in de hoek achter de keeper, 7-2. Indien het vizier wat scherper had gestaan, dan waren de dubbele cijfers reeds voor de rust bereikt. Helaas voor BZS JO11-1 blijft het bij 7-2 en gaan beide ploegen zich met deze stand herpakken in de kleedkamers.

Na een prima 1e helft valt er voor de trainers Henrico en Martin in de rust weinig bij te slijpen en wordt er in het bijzonder aangegeven op dezelfde wijze te blijven voetballen als in de 1e helft.

In de 2e helft zijn er kansen en mogelijkheden te noteren aan beide kanten en weten met name de keepers zich te onderscheiden. Pas in de 47e minuut weet de op dat moment in de spits spelende Sten (k) de keeper van Wilhelmina JO11-1 te verschalken en scoort de 8-2. In de 57e minuut krijgt Joep op een meter of 10 van het doel van Wilhelmina JO11-1 de bal via een tegenstander voor zijn voeten, hij ziet in een oogwenk dat de keeper van Wilhelmina JO11-1 te ver (1,5 meter) voor zijn doel staat. Joep zijn rechtervoet voert precies uit hetgeen hij gezien heeft en met een magistrale lob laat hij de 9-2 aantekenen. Wat een fantastisch doelpunt! BZS JO11-1 blijft ook de laatste minuten nog aandringen, echter de bal wil er niet meer in. Nog enkele prima actie qua combinatie voetbal zijn te zien, maar de 10 wordt vandaag niet gehaald.

De afsluitende penaltyreeks wordt door BZS JO11-1 met 4-2 gewonnen van hun leeftijdsgenoten van Wilhelmina JO11-1.

In de 1e helft liet BZS JO11-1 weer eens zien hoe goed ze kunnen voetballen, wanneer ze maar blijven combineren. Enkele zeer goede aanvallen waren te zien en de strijd werd goed aangegaan over het gehele veld. Na een aarzelend begin van de wedstrijd herpakte keeper Louis zich zeer goed in de rest van de wedstrijd en ranselde diverse ballen uit zijn doel. Het scoren zat vandaag mee, het voetbal ook en het team en technische staf mogen tevreden zijn met het vertoonde spel en de uitslag.

Zaterdag 13 oktober staat er een volgende kraker op het programma, namelijk de uitwedstrijd om 10.15  uur tegen RTKTVC JO11-1 in Tiel.  De boys van BZS JO11-1 zullen dus weer vol aan de bak moeten om wederom een goed resultaat te behalen.

Jongelui, ouwelui, ik groet u.

Gerwin